Home / BĂILE HERCULANE / Trenul Regal a pornit în călătoria simbolică la sărbătoarea naţională de 10 Mai, în prezenţa mai multor susţinători şi oficiali

Trenul Regal a pornit în călătoria simbolică la sărbătoarea naţională de 10 Mai, în prezenţa mai multor susţinători şi oficiali

Circa o sută de susţinători ai Monarhiei – membri ai Asociaţiei de Reconstituiri Istorice „Ferdinand I”, voluntari ai Crucii Roşii, cercetaşi – au venit, marţi, pe peronul Gării Regale Băneasa pentru a asista la plecarea Trenului Regal, care va face o călătorie simbolică la sărbătoarea naţională de 10 Mai.

Custodele Coroanei, Majestatea Sa Margareta, şi principele Radu, împreună cu principesa Sofia, au sărbătorit, de 10 Mai, Ziua Regală şi Ziua Independenţei Naţionale alături de locuitorii celor patru judeţe pe care le vor vizita. Împreună cu membrii Casei Regale vor călători secretarul de stat Ion Popa de la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii şi Alexandru Muraru, reprezentat special al Guvernului, membri ai Casei Majestăţii Sale Regelui.

Anterior plecării, cei prezenţi au asistat la un ceremonial militar organizat pe peronul gării, la reuşita căruia şi-au dat concursul Muzica Reprezentativă a Ministerului Apărării Naţionale şi militarii Brigăzii 30 Gardă Mihai Viteazul.

Alexandru Muraru a declarat presei că, deşi nu este pentru prima oară când participă la un astfel de eveniment, împărtăşeşte „aceeaşi bucurie şi aceeaşi emoţie”.

„Reprezint şi Parlamentul, şi Guvernul României, dar sunt şi în cea mai onorantă calitate, aceea de român, de a însoţi Familia Regală într-o călătorie istorică. Pentru prima dată după 1947, Ziua Independenţei este astfel sărbătorită pe 10 Mai”, a spus Alexandru Muraru.

Actorul Eugen Cristea, unul dintre susţinătorii Monarhiei, a declarat pentru AGERPRES că este prima dată când ia parte la plecarea Trenului Regal.

„E o întoarcere frumoasă într-o istorie frumoasă, o reîntoarcere la eleganţă, la educaţie, la bun gust, la bună creştere şi la încălzire a adâncului sufletului”, a afirmat actorul.

Pentru directorul Curtea Veche Publishing, Iren Arsene, care a participat şi la alte călătorii cu Trenul Regal, evenimentul este totuşi unul „inedit”.

„Este inedit. Am mai participat chiar la mai multe călătorii cu Trenul Regal, dar erau diferite datele. Şi iată, anul acesta, pentru că este situaţia generală pe care o cunoaştem, sărbătorirea Zilei Regelui şi a Independenţei se desfăşoară în acest mod. Aşadar, este inedit, dar ne bucurăm să fim împreună şi să nu uităm că este important ca în vremurile astea grele să rămânem împreună”, a declarat, pentru AGERPRES, Iren Arsene.

Tudor Vişan Miu, secretarul Asociaţiei Tineretului Regalist, a declarat pentru AGERPRES, că Trenul Regal reprezintă „un mod de a aduce trecutul în prezent”.

„Dacă vorbim de Trenul Regal, este o incursiune în trecut sau un mod de a aduce Trenul în prezent, pentru că acesta simboliza, încă de la momentul realizării lui, o unitate între provinciile României. Aceasta era menirea lui, să permită Familiei Regale să călătorească în toate regiunile ţării. Iar faptul că, în continuare, Trenul Regal funcţionează ne aduce aminte de România Întreagă – sigur, în măsura în care este acum – şi ţine şi de uşurarea comunicaţiilor între oameni”, a spus Miu.

Trenul Regal va opri la Ploieşti, Buzău, Brăila şi Galaţi, pe parcursul călătoriei, Familia Regală urmând a fi alături de voluntari ai Crucii Roşii Române, ai Fundaţiei Regale Margareta a României, precum şi alături de elevi olimpici, de veterani Invictus şi de persoanele vârstnice şi copii beneficiari ai proiectelor umanitare, sociale, educaţionale şi culturale patronate de Majestatea Sa.

Prima oprire a garniturii a avut loc în Gara Ploieşti Sud, la ora 12,10, a doua oprire a Trenului Regal s-a efectuat în Gara Buzău, la ora 13,31, iar cea de-a treia oprire a Trenului Regal – în Gara Brăila, la ora 15,24, iar ultima oprire – în Gara Galaţi, la ora 16,14.

După încheierea ceremonialului sosirii la Galaţi, Trenul Regal a putut fi vizitat de către public timp de două ore.

În ziua de 11 mai, Majestatea Sa Margareta, Alteţa Sa Regală Principele Radu şi Alteţa Sa Regală Principesa Sofia vor vizita sediul Crucii Roşii Române în municipiul Galaţi, de la ora 11,00, Centrul de zi pentru copii Sfântul Spiridon – la ora 12,00 şi Combinatul siderurgic Liberty Galaţi – la ora 13,00.

Tot marţi, de Ziua Regalităţii, principesa Maria a depus flori la bustul Regelui Mihai I din Piaţeta Regelui şi la statuia Regelui Carol I din Piaţa Palatului Regal.

 

Foto: (c) ANGELO BREZOIANU / AGERPRES FOTO


Trenul Regal folosit în prezent de către Familia Regală a fost inaugurat în anul 1928 şi a fost gândit ca un mijloc de transport pentru Regele Ferdinand Întregitorul şi Regina Maria, în vizitele lor numeroase pe teritoriul României Mari. Anterior, Regele Carol I şi Regele Ferdinand au folosit alte două garnituri de tren, din anii 1870 până în anii 1920, se arată într-un comunicat transmis de Primăria Ploieşti citată de Agerpres.

Trenul a fost fabricat în Italia, la solicitarea statului român. El este compus din cinci vagoane: Vagonul Sufragerie, Vagonul Majestăţii Sale, Vagonul Musafirilor Regali, Vagonul Invitaţilor şi Vagonul Casei Majestăţii Sale. Lor li se adaugă, în cazul unor Funeralii Regale, Vagonul Funerar.

Garnitura a fost livrată României şi a intrat în serviciul Casei Regale la un an după trecerea la cele veşnice a Regelui Ferdinand. În decursul istoriei sale acesta a oprit în repetate rânduri în Gara Jimbolia, site-ul Casei Regale redând mai multe fotografii din acele vremuri.

Regele Mihai, întâmpinând pe Regina-Mamă Elena la Jimbolia, în septembrie 1940
Sosirea Reginei-Mamă din exil, la Jimbolia, în septembrie 1940

Trenul Regal este legat istoric, prin diferite momente dar și prin uzinele din oraș de municipiul Reșița, locul de unde au provenit o parte din locomotivele Trenului Regal dar și unde a poposit recent la aniversarea Muzeului Locomotivelor cu Abur în aer liber din oraș. Citește relatarea noastră: Trenul Regal la Reșița

Fotografii preluate de pe: Româniaregală.ro

Trenul Regal a fost iniţial folosit la realizarea vizitelor de stat din ţările europene şi la vizitarea comunităţilor urbane şi rurale. După anul 2012, trenul a redevenit un mijloc de a face legătura între Coroană şi comunităţile locale, dar şi un simbol al statului român.

Cu actualul Tren Regal au călătorit patru generaţii ale Familiei Regale: Regina Maria, Regele Carol al II-lea, Regina Elena, Regele Mihai şi Majestatea Sa Margareta. Nu au călătorit niciodată cu acest tren Regele Ferdinand I şi Regina Ana. Locomotiva cu abur 230.516, fabricată la Reșița în 1936, clasată în Tezaurul Patrimoniului Național Cultural, a oprit în spatele Muzeului de Locomotive cu Abur Reșița, tractând o garnitură nu mai puțin valoroasă din punct de vedere istoric – Trenul Regal. Acesta a fost comandat de Regele Ferdinand societății Ernesto Breda din Milano, cu specificaţia ca vagoanele sale să-i poată oferi tot confortul pe parcursul călătoriilor sale oficiale. Din nefericire, regele n-a mai ajuns să se bucure de el, garnitura fiind finalizată de-abia după moartea sa. În schimb, în vagoanele trenului au călătorit, de-a lungul timpului, Carol al II-lea, Mihai I, Gheorghe Gheorghiu-Dej și Nicolae Ceaușescu, dar şi demnitari străini precum Gerald Ford, Henry Kissinger, Leonid Brejnev, Erich Honecker şi Todor Jivkov.

În zilele noastre, Trenul Regal a reînceput drumurile sale, ducând membrii Familiei Regale în oraşele din ţară, în anul 2012. De atunci încoace au fost efectuate 11 călătorii, în 50 de oraşe din ţară.

Foto copertă: Ceremonia militară de la Gara Regală Băneasa, la începutul călătoriei Majestății Sale Custodele Coroanei cu Trenul Regal, de Ziua Regală și Ziua Independenței României Foto Daniel Angelescu ©Casa Majestății Sale

About cristian.frant

Check Also

Prime Web Sites That Write Essays For You

Follow the steps we recommended above, and one of the best essay writing service evaluation …

Lasă un răspuns