Home / Banat / ALERTĂ! Patronii Mona Lisa rup tăcerea, vezi ce spun despre stenogramele ce au îngrozit tot orașul!

ALERTĂ! Patronii Mona Lisa rup tăcerea, vezi ce spun despre stenogramele ce au îngrozit tot orașul!

descinderi mona lisa magazin alimentar macelarieDupă un an de monitorizare, procurorii Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție au ales finele lunii iulie 2014 pentru a descinde la toate magazinele și sediul companiei SC Mona Lisa Comtur SRL din Reșița și Caransebeș, dar și la domiciliul patronilor Rodica Opre și Ion Bondoc. Cei doi au o relație de concubinaj și administrează compania precum și firma Comtur SRL, de aproape 10 ani de zile. Compania are ca obiect de activitate prelucrarea și comercializarea produselor din carne dar și comerțul cu amănuntul. De reținut că nu are autorizație de sacrificare, materia primă fiind cumpărată. Procurorii aveau informații că în companie magazinele au contabilitate dublă și că nu ar înregistra toate vânzările în bilanțul contabil, făcând evaziune fiscală, procurorii estimând un prejudiciu de 3 milioane de lei.

Ancheta procurorilor a mai scos la lumină, însă, un aspect despre care se vorbea foarte mult în oraș, fără a și exista, însă, dovezi în acest sens: magazinul vindea produse alterate sau cu termen de garanție expirat. Interceptările telefonice de la dosar au adeverit aceste zvonuri, reieșind că se vinde carne mucegăită, verde sau chiar cu salmonela. În acest caz se impune întrebarea cum de, în 10 ani de zile, OPC-ul sau Sanepidul ori DSVSA-ul nu au sesizat aceste abateri. Răspunsul vine de la jurnaliștii televiziunii publice care citează surse din cadrul anchetei ce spun că inspectorii șefi de la comanda Inspectoratului Județean de Poliție Caraș-Severin ar fi beneficiat de foarte multe gratuități din partea patronilor, cu scopul de a proteja compania de controale. Mai mult, pe site-ul publicației pressalert.ro, la articolul publicat despre descinderile la aceste magazine, apar mai multe comentarii care îl indică nominal pe comisarul șef Nicolae Borteș și fiica acestuia. Un alt comentariu, semnat de către Mădălina Ionescu, scrie că patronul, Ion Bondoc, ” fost apropiat de Tutillescu, Loga, Bordea ,Micu ,Sandru si bineanteles BORTES” iar un alt comentariu reclamă chefuri la Clubul Palace din Caransebeș, chefuri ce ar fi fost ținute de liderul PSD Ion Mocioalcă cu procurori. Trebuie menționat că procurorii aceluiași parchet au descins săptămânile trecute și la locuința lui Rădoia Firuț, proprietarul Clubului Palace, într-un alt dosar de evaziune fiscală. (http://romaniacurata.ro/trei-oameni-de-afaceri-abonati-la-bani-publici-anchetati-pentru-o-evaziune-fiscala-de-5-milioane-de-lei/). Mai mult, jurnaliștii televiziunii publice susțin că un client s-ar fi îmbolnăvit de salmonela ar fi reclamat compania la organele de anchetă din Caraș-Severin, însă aceștia nu au pus în mișcare nici o acțiune penală, ceea ce l-a determinat pe cetățean să se adreseze procurorilor Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție (PICCJ), care au demarat această anchetă. TVR publică și stenograme în acest sens:

  • ”OPRE RODICA MARIA (patron): Aveţi grijă cu căldurile astea. Ai ceva schimbat la culoare?
  • ANGAJAT: Eu am micii porţionaţi.
  • PATRON: Câte caserole ai?
  • ANGAJAT: Vreo patru mai am ce au schimbat culoarea….
  • PATRON: Nu poţi să amesteci cu celelalte?
  • ANGAJAT: Aia am zis că încerc dimineaţă la prima oră.
  • PATRON: Da, da nu tot o dată, nu tot o dată.
  • ANGAJAT: Nu, nu, nu, nu, am trei sfert de ladă, nici nu am comandat…
  • PATRON: Numa, fi atent! Numa ce scoţi afară, câte-o caserolă.
  • ANGAJAT: Da.
  • PATRON: La ce sco… în ligheanu în care scoţi afară, dar bine, bine, bine frământat. (sursa: Referat PG).

Relevantă este şi o interceptare din 7 iulie între doi şefi de magazine Monalisa din Reşiţa şi Caransebeş.

  • DORU (ŞEF MAGAZIN REŞIŢA): Şunca de casă ce mi-o venit sâmbătă îi plină de mucegai, are numa bobiţe de mucegai pe ea.
  • CIPI (ŞEF MAGAZIN CARANSEBEŞ): Da, s-o cureţe.
  • DORU: Hm?
  • CIPI: S-o cureţe!
  • DORU: Păi s-o….
  • CIPI: Ha?
  • DORU: Păi am curăţat-o da iară se face.
  • CIPI: Şi la noi aicia. A văzut-o şefa, deci o… o spălaţi şi o daţi şi mâine… noi o spălăm azi, mâine se face înapoi?
  • DORU: Păi… Da, da, da, da, da. Deci rămâne în vânzare, da?
  • CIPI: Păi rămâne. Mai poţi s-o scoţi şi după aia, dacă nu merge mi-o dai înapoi că ce… drac să fac…
  • DORU: Îhm, bun.
  • CIPI: Ea zice: dă-le. Că eu i-am arata-o, ştii? Azi o spălăm, mâine îi înapoi, câteva bobiţe. (sursa: Referat PG)

Un client s-a îmbolnăvit de salmonela după ce a consumat şuncă de la magazinele Mona Lisa şi a făcut reclamaţie.

  • ANGAJAT: A făcut salmonela şi vezi să ai grijă, că cică de la şunca aia de Praga, o luat-o, dar nu ştie de la Mona Lisa, dar nu ştie de unde.
  • DORU (ŞEF MAGAZIN): Şuncă de …
  • ANGAJAT: Şuncă de Praga, DORU.
  • DORU: Da, aia ştiu că o fost cu probleme.
  • ANGAJAT: Da?
  • DORU: Da.
  • ANGAJAT: Păi?
  • DORU: Şi de… o luat-o de la noi?
  • ANGAJAT: Da.
  • DORU: O făcut reclamaţie?
  • ANGAJAT: Da. (sursa: Referat PG)”

sursa http://stiri.tvr.ro/a-facut-salmonela-cica-de-la-sunca-aia-de-praga-un-lant-de-magazine-vindea-carne-alterata_48300.html#sthash.LYeZJAgs.dpuf

 

Dar nu numai polițiștii îi protejau pe patronii care obligau angajații să vândă carne stricată, ci și organele de control. Deși Direcția Sanitar-Veterinară și de Sănătate Alimentară Caraș-Severin are atribuții de control și susține că ar fi aplicat amenzi acestei firme, neregulile descoperite prin intermediul interceptărilor telefonice denotă clar protecția companiei, căci la astfel de abateri se impune închiderea temporală sau permanentă a magazinului de desfacere, nu simpla amendare! De altfel, o anchetă extrem de relevantă au realizat jurnaliștii de la cotidianul local Express de Banat care, în urma apariției stenogramelor au cerut relații de la conducerea DSVSA: ” Instituția care răspunde de unitățile care procesează și vând carne este Direcția Sanitar Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor, cu sediul pe Calea Timișoarei, din Reșița. Cei care o conduc au fost contactați telefonic de reporterii Express de Banat pentru a-i lămuri pe cumpărători cum a fost posibil acest lucru într-un termen atât de lung. 12 luni! Directorul executiv Florin Rădulescu … a fost de negăsit, vineri, în instituție, având de rezolvat probleme de serviciu la Caransebeș. Adjunctul acestuia, Lazăr Dorin Imbrea, ne-a contactat ulterior, însă precizând că nu are atribuții să ofere informații despre numărul controalelor și al sancțiunilor, după caz, dacă au fost aplicate societății comerciale Mona Lisa. A subliniat, totuși, că purtătorul de cuvânt ar urma să revină cu un telefon în care să facă bilanțul controalelor. Evident, acest lucru nu s-a întâmplat, la fel cum pe parcursul unui an întreg angajații societății vorbeau telefonic prin ce metode ar putea scoate la vânzare carne mucegăită sau aripi de curcan împuțite”. (http://expressdebanat.ro/scandalos-mona-lisa-a-vandut-carne-mucegaita-sub-nasul-institutiilor-statului-dsvsa-fuge-de-raspundere/). Paradoxal, tocmai în luna aprilie DSVSA CS a controlat și avizat de funcționare compania și cele 16 magazine din Reșița și Caransebeș, așa cum se arată și pe pagina web a instituției!

Și OPC Caraș-Severin a controlat magazinele Mona Lisa, cu doar câteva zile înaintea descinderilor, dar nici ei n-au sesizat pericolul Salmonela ce ar fi impus suspendarea autorizației de funcționare! ” În perioada 14.07 – 25.07.2014, s-a desfăşurat o tematică proprie de control  privind calitatea, etichetarea, depozitarea şi modul de comercializare a alimentelor, în special, a alimentelor uşor perisabile din punct de vedere microbiologic atât în unităţile de alimentaţie publică, cât şi în magazine. Acţiunea de control s-a efectuat la 33 de operatori economici din judeţ, fiind verificate produse în cantitate de 500 kg şi valoare de 8477 lei, constatându-se abateri la produse în cantitate de 158 kg şi valoare de 1620 lei. În urma acestei acţiuni de verificare au fost încheiate 33 de documente de control, din care 9 PVC-uri şi 24 de PVCC-uri, prin care au fost aplicate 9 avertismente şi 15 amenzi contravenţionale în valoare de 21500 lei şi a fost dispusă măsura opririi temporare de la comercializare a unor produse cu abateri de etichetare în cantitate de 133 kg şi valoare de 989 lei şi măsura opririi definitive de la comercializare/utilizare şi a distrugerii a produselor cu termen de valabilitate depăşit în valoare totală de 631 lei” ne-au transmis reprezentanții OPC Caraș-Severin.

Încă din 2010 un cumpărător din Reșița reclama pe un forum de specialitate probleme la produsele comercializate de Mona Lisa: ” mare atentie la produsele de la mona lisa

va scriu in speranta ca vor citi si alte persoane ceea ce scriu si vor fii atenti pe viitor la cumparaturile facute in magazinele mona lisa din resita , si in speranta ca va lua cineva atitudine in acest sens.problema mea este ca pe data de 25.01.2009 in jurul orelor 19-20 am fost ca oricare cetatean al municipiului resita sa cumpar niste crenwusti de pui de la magazinul mona lisa din piata de sud. Am intrat , am intrebat vanzatoarea daca are crenwusti de pui PROASPETI (pentru ca am un baietel de 2 ani si ii plac la nebunie) , si mi-a raspuns ca DA. am luat un kg , am venit acasa an fiert 5 bucati si cand am gustat din ei erau oribili. M-am uitat la termenul de valabilitate (o mare greseala din partea mea ca nu m-am uitat in magazin , si ca am mers pe increderea in vanzatoare) si SURPRIZA: EXPIRAU EXACT IN 25.01.2009.ASA CA MARE ATENTIE!!!din pacate pentru mine e ca nu am cerut nici bon  fisca l(si bineinteles ca nu mi-a oferit nimeni unul ca probabil il luam cum fac de obicei) asa ca nu pot dovedi data in care i-am cumparat doar ca sunt de la acel magazin , ca au eticheta .asa ca inca o data mare atentie ca altfel va puteti imbolnavi fara sa stiti de ce si ce e mai grav va imbolnaviti copiii” (http://www.reclamagiu.ro/reclamatii/39-mancare/391-mare-atentie-la-produsele-de-la-mona-lisa.html).

Și jurnaliștii de la Redeșteptarea au dat publicității mai multe interceptări telefonice din care reieșea, de asemenea, că magazinul vinde mâncare stricată, înverzită chiar!

” „Opre Rodica Maria, în conivenţă cu Bondoc Ion le-a dispus şefilor de magazine să ţină o evidenţă dublă a vânzărilor zilnice realizate, respectiv încât să emită bonuri fiscale pentru toate vânzările către persoane fizice, iar ulterior, la finalul zilei, să le introducă parţial într-o altă casă de marcat, vânzările astfel diminuate fiind declarate organelor fiscal”, arată un document de la dosar. Astfel, administratorii firmei declarau venituri mult mai mici și implicit plateau impozite mult mai mici.

Ancheta din dosarul de evaziune fiscală de la Mona Lisa a scos, însă, la iveală și modul în care era vândută carne stricată, plină de mucegai. Potrivit unei interceptările realizate în dosar în data de șapte iulie 2014, doi angajați discută despre modul în care trebuie spălată și vândută șunca de casă plină de mucegai.

CIPI: Da!
CORNEANU LIPOU DORU DUMITRU: CIPI, salut!
CIPI: Salut!
CORNEANU LIPOU DORU DUMITRU: Şunca de casă ce mi-o venit sâmbătă îi plină de mucegai, are numa bobiţe de mucegai pe ea.
CIPI: Da, s-o cureţe.
CORNEANU LIPOU DORU DUMITRU: Hm?
CIPI: S-o cureţe!
CORNEANU LIPOU DORU DUMITRU: Păi s-o….
CIPI: Ha?
CORNEANU LIPOU DORU DUMITRU: Păi am curăţat-o da iară se face.
CIPI: Şi la noi aicia. A văzut-o şefa, deci o… o spălaţi şi o daţi şi mâine… noi o spălăm azi, mâine se face înapoi?
CORNEANU LIPOU DORU DUMITRU: Păi… Da, da, da, da, da. Deci rămâne în vânzare, da?
CIPI: Păi rămâne. Mai poţi s-o scoţi şi după aia, dacă nu merge mi-o dai înapoi că ce… drac să fac…
CORNEANU LIPOU DORU DUMITRU: Îhm, bun.
CIPI: Ea zice: dă-le. Că eu i-am arăta-o, ştii? Azi o spălăm, mâine îi înapoi, câteva bobiţe.
CORNEANU LIPOU DORU DUMITRU: Aşa e. Da. Da.
CIPI: Şi e în frig ţinută, da asta e.

Potrivit unei alte discuții, din data de 28 iunie, probleme au creat și aripile de curcan, care „put insuportabil”. Unul dintre angajați se plânge că mirosul de carne stricată a umplut magazinul.

DAN: Da.
MOROŞANU CIPRIAN IOAN: Ceau, domnu DAN!
DAN: Salut!
MOROŞANU CIPRIAN IOAN: Poţi vorbi?
DAN: Da, zi!
MOROŞANU CIPRIAN IOAN: Văd că mi-ai trimis 25 de kile de aripi de curcan.
DAN: Da.
MOROŞANU CIPRIAN IOAN: Şi pe retur mi-ai pus 8 kile de tocată.
DAN: Da.
MOROŞANU CIPRIAN IOAN: Păi aia pentru câtă din aripile astea?
DAN: Pentru ălea din punga aia separat, nu ălea din cutie.
MOROŞANU CIPRIAN IOAN: Şi ălea din cutie?
DAN: Păi ălea-s bune, nu-s bune?
MOROŞANU CIPRIAN IOAN: Păi te-ai uitat la ele, DANE?
DAN: Mă, aşa or zis ăştia, nu m-am uitat, eu le-am luat…
MOROŞANU CIPRIAN IOAN: Păi îi f… în gură, înseamnă că nu mai văd! Păi să orbesc, put insuportabil, mi-or împuţit magazinu în spate! Le-am pus în trei saci!
DAN: Şi ălealalte şi baxu ăla?
MOROŞANU CIPRIAN IOAN: Put… Tu ştii cum îs? Deci vorbesc serios, deci eu nu fac bâză aici, să mor, îţi fac poză, îţi trimit poza, să nu crezi că te mint, să mă ia dracu dacă te mint, îs jalnice, deci îs varză, n-ai cum… Verzi şi put… ce… n-ai… imposibil să le scot în vânzare! Toate-s verzi, să mă ia dracu!
DAN: Fă-le… fă-le vânt şi lu ălea şi …să rezolvăm situaţia .
MOROŞANU CIPRIAN IOAN: Na, deci… de aia, să ştii că nu…n-ai cum, chiar n-ai cum. 25 şase sute mi-ai trimis, deci opt kile, vine pentru…
DAN: Mai 15 kile îţi rămân de făcut , să rezolvăm.
MOROŞANU CIPRIAN IOAN:  Na bun, bine, bun, DANE. Hai!
DAN: Comanda ţi bună, da?
MOROŞANU CIPRIAN IOAN: Da, da, da, da, m-am uitat şi pe ea şi pe tot, îi ok, îi ok, mersi.
DAN: Bine, hai!
MOROŞANU CIPRIAN IOAN: Ceau!” sursa: http://redesteptarea.ro/exclusiv-stenograme-cum-se-vinde-carne-stricata-intr-un-lant-de-magazine-sunca-de-casa-ii-plina-de-mucegai-o-spalati-si-o-dati-si-maine_1819790.html#sthash.G4cRjTWF.dpuf

 

Am contactat și conducerea companiei, pe doamna Rodica Opre, care ne-a răspuns extrem de evaziv: ”deocamdată se cercetează, nu s-a stabilit nimic!”. Insistăm și explicăm că sunt stenograme la dosar în care se vorbește despre obligația anagajaților de a vinde care expirată ori stricată, dar doamna Opre insistă că nu e nimic definitiv și ne roagă să discutăm cu avocatul. Și el încearcă să ne explice că ”sunt doar discuții între gestionari, cărora li se strica marfa” dar și de această dată am insistat și am explicat că pe stenograme apare clar numele doamnei Rodica Opre, administatorul companiei. ”Dacă știți de ce m-ați mai sunat?” a fost singurul răspuns primit din partea avocatului Gheorghe Opre.

Am sunat pentru că este deontologic și normal ca orice cetățean să aibă dreptul la propria apărare, la propria opinie. Dar nici doamna Opre nici avocatul nu prea doreau să apere ceva. N-or fi având ce?!

About cristian.frant

Check Also

Vine iarna! Cod galben de ninsori în 11 judeţe, de vineri până sâmbătă la prânz

Meteorologii au actualizat prognoza pentru următoarele zile şi au emis o avertizare cod galben de …

One comment

Lasă un răspuns