. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .p . . . . . . . . .
Ce mănânci ca să scapi de ”depresia de ianuarie”

Ce mănânci ca să scapi de ”depresia de ianuarie”

Lector-dr.-Lygia-Alexandrescu Aveţi tendinţa de a mânca mai mult şi în special carbohidraţi? În caz că răspunsul este ”da” aflaţi că de vină pentru această poftă de nestăvilit de alimente nesănătoase este ”depresia de ianuarie”. Lector dr. Lygia Alexandrescu, nutriţionist acreditat CIO la Natural Silhouette susţine că, din punct de vedere psihologic, trecem prin cea mai ”albastră” perioadă din an, iar asta ne face să mâncăm în exces.

”În urma efectuării unui studiu amplu, psihologul britanic Cliff Arnall a ajuns la concluzia (publicata in The Inquisitr) că penultima săptămână din ianuarie  este perioada în care oamenii sunt cei mai deprimaţi. Vin facturile pentru cheltuielile din decembrie, vremea este urâtă, urmează o perioadă îndelungată fără zile libere sau sărbători naţionale şi încă nu s-au luat salariile. Per total, în aceste zile avem un nivel de motivaţie scăzut”, ne-a explicat lector dr. Lygia Alexandrescu.
Potrivit nutriţionistului, alimentaţia emotională reprezintă unul dintre efectele negative pe care această săptămână în care avem, conform unei vorbe din popor, inima albastră, le are asupra noastră. ”În astfel de cazuri avem obiceiul să consumăm mari cantitati de mâncare (de obicei alimente preferate sau nesănătoase), ca urmare a unor stări sufleteşti şi nu a senzaţiei de foame”, susţine specialistul.
Astfel, ca să putem trece mai uşor peste această perioadă grea din punct de vedere psihic, e bine să consumăm alimente bogate în vitamine B, deoarece au un efect liniştitor asupra sistemului nervos. Din grupul vitaminelor B, s-a constatat ca o influentţă deosebită o au cobalamina, niacina şi tiamina, deoarece scad susceptibilitatea declanşării stării de demotivaţie. De asemenea, este esenţial să se menţină nivelul glicemiei constant, pentru că scăderea glicemiei conduce la apariţia stării de oboseală, a nervozităţii şi deci la o stare psihică neplăcută. ”Cel mai simplu mod  de menţinere a glicemiei constante este de a se reduce consumul de glucide rafinate (dulciuri, băuturi dulci, pâine albă sau cartofi). În plus, trebuie limitate sursele de cafeină (cafeaua, ciocolata, ceaiul, băuturile carbogazoase care contin cofeină etc.), pentru că această substanţă acţionează ca un excitant asupra sistemului nervos central”, a mai explicat dr. Alexandrescu.

Pe scurt, trebuie urmată o dietă echilibrată punându-se accent pe alimentele care conţin complexul de vitamine B. Iată câteva reguli care e bine să fie respectate:

– Alimentele din carne, peşte, ouă şi brânză ar trebui să reprezinte 20% din dieta zilnică;
– 30% din alimentele consummate zilnic trebuie să fie legume (broccoli, sparanghel, varză albă şi roşie) şi fructe (mere, banane, portocale, cătină);
– 50% din baza alimentaţiei zilnice e indicat să fie reprezentată de carbohidraţii complecşi (cereale integrale, germeni de grâu, orez brun).

Informații primite de la Rob Consulting&Events.

CATEGORIES
TAGS
Share This

COMMENTS

Wordpress (1)
Disqus ( )