Dintre românii din mediul urban, 22% nu au fost niciodată la un SPA, iar 1 din 3 merge mai rar de o dată la 4-6 luni, arată rezultatele studiului realizat de The Public Advisors, companie de consultanță în comunicare și relații publice, în colaborare cu firma de cercetare iSense Solutions.
Având ca subiect de cercetare percepțiile și obiceiurile românilor cu privire la serviciile de tip SPA, studiul relevă că doar 19% dintre românii din mediul urban merg regulat la SPA, însemnând cel puțin o dată pe lună, potrivit unui comunicat de presă transmis luni.
„Piața de centre SPA este unul dintre cele mai dinamice sectoare și putem remarca, pe plan local, un mare potențial al acestei industrii, fiind într-o ascensiune constantă de la an la an. Concurența pe piața locală va crește, iar diferența o va face modul în care centrele vor comunica pentru clienții lor. Momentul este favorabil pentru ca liderii pieței să-și întărească leadershipul și în zona de comunicare printr-o strategie 360, diferențiată, coerentă și creativă”, a declarat Simona Dan, Managing Partner al The Public Advisors.
Potrivit studiului, când vine vorba de criteriile de care țin cont românii din mediul urban în alegerea unui centru SPA, prețurile sunt cel mai important factor pentru cei mai mulți dintre aceștia, respectiv doi din trei respondenți, în timp ce 59% au în vedere calitatea serviciilor, pentru 47% contează atmosfera relaxantă din cadrul centrului, iar 43% țin cont de diversitatea serviciilor.
Recenziile online oferite de alți clienți sunt, de asemenea, un criteriu important în luarea deciziei cu privire la centrul SPA, iar nouă din zece români din mediul urban citesc review-urile înainte de a merge la un centru SPA, fiind înregistrată o creștere cu 6% față de anul anterior.
„Este pentru al doilea an când realizăm alături de The Public Advisors studiul prin care ne propunem să analizăm în detaliu industria SPA din România din perspectiva clienților. Remarcăm de la un an la altul cum tehnologia digitală devine un avantaj competitiv în industria ospitalității din România”, adaugă Andrei Cânda, Managing Partner al iSense Solutions.
Studiul citat arată, de asemenea că, dintre cei care frecventează centre SPA, 63% scriu recenzii despre acestea în mediul online, în creștere cu 4% față de anul trecut.
Rețelele de socializare sunt pe primul loc când vine vorba de platformele pe care se pot oferi recenzii, fiind preferate de 65% dintre românii din mediul urban. Site-ul centrului sau al hotelului este platforma pe care o utilizează 61% dintre respondenți pentru a scrie recenzii, în timp ce 45% recurg la site-urile de oferte precum Booking sau Trip Advisor.
Studiul a fost realizat online, pe un eșantion de 1.015 respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani, din mediul urban din România cu acces la internet, care obișnuiesc să viziteze centre SPA. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3.5%, la un nivel de încredere de 95%. Cercetarea a fost prezentată în cadrul celei de-a 2-a ediții Termalia, un eveniment luxury dedicat industriei ospitalității și wellness-ului din România.