Ne apropiem cu pași repezi de sezonul rece – iată că în unele zone muntoase ale țării deja a nins, iar acest lucru face ca din ce în ce mai mulți șoferi să se gândească la anvelopele de iarnă. Anvelopele, precum multe alte părți componente ale unei mașini, fac parte din categoria consumabilelor, astfel că, odată cu trecerea timpului, performanțele anvelopelor scad, șoferii fiind puși automat în situația de a investi într-un set nou de anvelope. 

Anvelopele de iarnă au o importantă aparte atunci când condițiile meteo sunt nefavorabile și când pe partea carosabila se regăsește gheață, zăpadă sau polei. Durata de viață a anvelopelor este influențată de câțiva factori importanți, astfel că orice conducător auto poate prelungi durata de viață a anvelopelor de iarnă, prin respectarea unor lucruri simple, dar care de cele mai multe ori sunt neglijate aproape complet. Specialiștii de la AnveloStar recomandă, în general, înlocuirea anvelopelor după 5 ani, însă durata de viață a acestora ar putea fi extinsă prin simpla respectare a unor reguli de bază.

            „Anvelopele de iarnă alcătuiesc în prezent o categorie de produse foarte vastă, acesta fiind și unul dintre motivele principale care creează diverse confuzii în rândul șoferilor. Deși nu se poate vorbi despre o durată de viață standard a anvelopelor și chiar dacă experții recomanda înlocuirea lor după o perioadă de 5 ani, cert este faptul că această durată de viață poate fi prelungită cu încă vreo câțiva ani dacă șoferii respectă câteva reguli simple cu privire la stilul de condus care trebuie adaptat la condițiile meteo, dar și la modul de depozitare al anvelopelor odată cu trecerea sezonului rece”, explică Liviu Avram, administrator al magazinului online cu anvelope www.anvelostar.ro.

 

  1. Presiunea din interiorul anvelopelor

„Presiunea din interiorul anvelopelor este un aspect adesea neglijat de către șoferi, cu toate că acest lucru aparent banal are o influența majoră asupra duratei de viață a anvelopelor, dar și asupra siguranței șoferilor și a participanților la trafic. Presiunea din interiorul anvelopelor trebuie, în mod obligatoriu, să corespundă cu valorile prescrise în cartea tehnică a mașinii, dar și cu limitele marcate pe anvelope. Presiunea din interiorul anvelopei trebuie verificată periodic, și numai când anvelopele sunt reci, având în vedere că un pneu cald are o presiune mai mare. O presiune prea mică în anvelope înseamnă o uzură prematură a anvelopelor dar și un consum de carburant mai mare”, declară Liviu Avram de la Anvelostar.ro.

 

  1. Echilibrarea periodică a roților

„Echilibrarea periodică a roților poate, de asemenea, să prelungească durată de viață a anvelopelor de iarnă și nu numai, în condițiile în care o roată neechilibrată duce la o uzură neuniformă, deci anvelopă se va uza mult mai rapid în anumite unghiuri. Mai mult decât atât, dacă roata nu este echilibrată corespunzător, aceasta va fi supusă în mod automat la solicitări suplimentare care pot evident scurta durata de viață a anvelopelor”, menţionează administratorul https://www.anvelostar.ro.

 

  1. Verificarea gradului de uzură a anvelopelor

“Verificarea nivelului de uzură este un aspect extrem de important, mai ales dacă ne raportăm la capitolul siguranță. Uzura este un proces care apare inevitabil pe orice tip de anvelopă, indiferent de calitatea sau brandul acesteia. O anvelopă slab calitativă însă va prezenta semne de îmbătrânire mult mai rapid decât o anvelopă de calitate și va trebui înlocuită. Uzura prematură a anvelopelor este cauzată de cele mai multe ori de stilul de condus neadaptat la condițiile de mediu, motiv pentru care verificarea gradului de uzură poate reprezenta un aspect care ar trebui să îi determine pe șoferi să adopte un stil de condus adaptat și nu unul sportiv. În condițiile date, verificarea benzii de rulare reprezintă un aspect deosebit important și care trebuie luat în calcul de către orice conducător auto. Frânarea bruscă, accelerarea rapidă, precum și virajele luate cu viteze mari reprezintă toate situații care duc la o uzură a prematură a anvelopelor”, a mai menționat specialistul de la Anvelostar.ro.

 

  1. Evitarea supraîncărcării mașinii

De foarte multe ori, subliniază specialistul, mașina devine mai mult decât un simplu mijloc de transport, astfel că mulți șoferi își supraîncarcă mașinile cu diverse obiecte, fără a lua în calcul faptul că acest obicei duce la o uzură prematură a cauciucurilor. O simplă depășire a greutății cu 20% peste limită maximă admisă, duce la o scurtare a vieții anvelopelor cu aproximativ 40%. Așadar, este de dorit să se evite pe cât posibil supraîncărcarea mașinii în mod frecvent atunci când vreți să va bucurați de setul de anvelope pentru o perioadă mai lungă de timp.

 

  1. Alegerea unui set de anvelope de calitate

“Calitatea în ceea ce privește anvelopele este un aspect demn de luat în calcul în condițiile în care anvelopele slab calitative se uzează foarte repede și oferă performanțe reduse. Alegerea unui set de anvelope de calitate, încă de la început, este o decizie înțeleaptă având în vedere faptul că marii producători au reușit de-a lungul timpului să proiecteze anvelope de iarnă foarte rezistente și care pot face față cu brio uzurii. Alegerea unui set de anvelope de calitate poate ajuta șoferii să economisească pe termen lung în condițiile în care aceste anvelope au o durată de viață mult mai îndelungată decât cele mai slab calitative”, explică Liviu Avram, administrator al magazinului online cu anvelope www.anvelostar.ro.

 

  1. Înlocuirea suspensiilor învechite

Starea generală a suspensiilor este un capitol destul de neglijat de către șoferi, chiar dacă acestea pot determină o uzură prematură a anvelopelor. Suspensiile joacă un rol important și în ceea ce privește siguranța rutieră, motiv pentru care, periodic, orice șofer ar trebui să acorde atenție acestor detalii. De cele mai multe ori, atunci când suspensiile sunt învechite, mașina vibrează în momentul deplasarii, situație care trebuie evaluată cât mai curând posibil de către un service autorizat pentru a nu fi periclitată siguranța șoferului și a pasagerilor în momentul deplasării, recomandă specialistul.

 

  1. Modalitatea de depozitare a anvelopelor

“Depozitarea anvelopelor odată cu trecerea sezoanelor reprezintă de asemenea un mod practic prin care șoferii pot contribui la prelungirea duratei de viață a anvelopelor. O greșeală destul de comună este aceea de a depozita anvelopele în aer liber pentru perioade mai îndelungate de timp. Această practică nu este una tocmai benefică pentru anvelope în situația în care, dacă nu sunt utilizate pentru o perioadă mai îndelungată de timp, pe suprafața anvelopelor depozitate în astfel de condiții vor apărea numeroase crăpături, denumite și crăpături meteo sau crăpături de ozon. Mai mult decât atât, suprafața acestor anvelope devine foarte uscată, condiție ideală pentru apariția crăpăturilor. Din acest motiv, anvelopele trebuie întotdeauna să fie depozitate într-un mediu răcoros, curăt și uscat, de preferință undeva în interior”, declară Liviu Avram de la Anvelostar.ro.

 

  1. Rotirea periodică a anvelopelor

“O practică destul de comună, care poate duce la prelungirea duratei de viață a anvelopelor, este aceea de a roti periodic anvelopele între ele. În cele mai multe cazuri, anvelopele nu se uzează uniform, un exemplu clasic în acest sens constituindu-l mașinile cu tracțiune față, acolo unde anvelopele montate pe axă din față sunt supuse unor solicitări mai mari decât cele dispuse pe axă din spate, deci acestea se uzează mai repede decât cele din spate, în situația data. Prin rotirea anvelopelor, uzura va fi aproximativ uniformă, astfel că rezultatul final va fi o durată mult mai mare de viață  anvelopelor”, subliniază administratorul https://www.anvelostar.ro.

 

  1. Înlocuirea anvelopelor de iarnă cu cele de vară de îndată ce trece sezonul rece

Anvelopele de iarnă, precum le spune și denumirea, au fost proiectate și create de către producători pentru a putea oferi siguranță și performanțe pe întreg parcursul sezonului rece. “Mulți șoferi, cel mai probabil din comoditate, nu mai înlocuiesc anvelopele, astfel că circulă și vara cu pneuri pentru iarnă. Acest lucru din păcate este unul dăunător pentru anvelopele de iarnă din pricina temperaturilor ridicate. Anvelopele de iarnă sunt construite dintr-un cauciuc mai dur, menit să ofere performanțe atunci când pe partea carosabilă se regăsește un strat de zăpada sau gheață. Cauciucurile de iarnă însă sunt total nepotrivite pentru sezonul cald din pricina faptului că se uzează foarte repede. Pentru a putea prelugi durata de viață a pneurilor de iarnă, este important că acestea să fie utilizate numai pentru sezonul rece, pentru a nu le uza”, conchide Liviu Avram, administrator al magazinului online cu anvelope www.anvelostar.ro.

Leave a reply