O tânără din Băile Herculane a fost înșelată ieri prin metoda premiilor fictive prin intermediul companiilor de telefonie. A plătit 700 de lei pentru a-și ridica așa-zisul premiu în valoare de 3000 de euro. Manifestând o vigilență sporită, puteți evita victimizarea prin astfel de înșelăciuni!

 

Ieri, 19 iulie, în jurul orei 16.30, polițiștii din Băile Herculane au fost sesizați în scris de către o tânără în vârstă de 20 de ani, din localitate, care reclama faptul că a fost înșelată cu suma de 700 de lei.

 

Aceasta le-a declarat polițiștilor că în aceeași zi, în jurul orei 12.00, a fost sunată de un bărbat care s-a prezentat a fi directorul unei companii de telefonie și care a anunțat-o că în urma unei tombole, a câștigat suma de 3000 de euro. Pentru a-și putea ridica așa-zisul premiu, tânăra a fost sfătuită să depună 1.400 de lei într-un cont bancar. Aceasta a fost de acord și a depus doar 700 de lei în contul indicat. Ulterior, și-a dat seama că a fost victima unei înșelăciuni.

 

Polițiștii fac cercetări în acest caz sub aspectul săvârșirii infracțiunii de înșelăciune.

 

***

Modurile de operare ale infractorilor evoluează constant, atât din punct de vedere al complexității, cât și al metodelor utilizate, astfel încât oricine poate fi victimă a inșelătoriilor, pe stradă, la telefon sau chiar în propria casă.

 

Polițiștii cărășeni vă reamintesc cum acționează infractorii:

 

Metoda „ACCIDENTUL”

Escrocii sună pe telefonul fix, se recomandă a fi rude apropiate (fiu, ginere, nepot) și vă anunță ca au fost implicați într-un accident de circulație grav, soldat cu victime;

Spun ca au nevoie urgentă de bani pentru plata serviciilor medicale, a unui avocat, pentru despagubirea victimelor sau chiar pentru a-i da unui polițist sau procuror care i-ar putea scăpa de raspundere;

Uneori, în loc de bani, cer să le transmiteți coduri de reîncarcare a cartelelor telefonice;

Trimit o persoana „de incredere” căreia să îi înmânați banii sau vă cer să-i transmiteți prin poștă sau sisteme de transfer rapid;

Vă cer să păstrați secretul cu privire la convorbirea telefonică și să distrugeți documentele care dovedesc trimiterea banilor sau a codurilor pentru cartele.

Metoda „REPREZENTANT FIRMĂ SAU INSTITUȚIE”

Escrocii se prezintă la ușa victimelor și, folosind legitimații contrafăcute, se recomandă a fi reprezentanți ai unor societăți comerciale, companii de utilități sau organizații neguvernamentale și solicită diferite sume de bani pentru efectuarea de verificări, reparații sau lucrări de întreținere, pentru ca victimele să poată intra în posesia unor așa-zise premii pe care le-ar fi câștigat la concursuri sau tombole sau pentru ajutorarea unor persoane aflate in suferință. Pentru sumele primite, infractorii eliberează victimelor chitanțe contrafăcute.

Metoda ,,ÎMPRIETENIREA”

Victimele sunt abordate pe stradă de persoane care li se adresează pe nume, ca și cum le-ar cunoaste, și le spun că au dreptul la diferite sume de bani drept subvenție pentru terenuri deținute în mediul rural, drept ajutoare din partea Uniunii Europene sau ca diferență în urma recalculării pensiilor;

Escrocii le explică apoi victimelor că pentru a beneficia de respectivele sume, va trebui să plătească anumite taxe sau contravaloarea impozitului;

Ulterior, le însoțesc la domiciliu sau la bancă, pentru a lua banii necesari și se oferă să le ajute cu plata respectivelor taxe, moment în care se fac nevăzuti cu banii persoanelor înșelate.

Metoda „AVOCATUL”

Vestea implicării unei rude apropiate intr-un accident rutier grav este transmisă de un așa-zis avocat, care cere bani pentru despăgubirea victimelor sau a familiilor acestora, ori pentru a „aranja” o scăpare de pedeapsă a rudei care a produs accidentul.

Metoda „PREMIUL”

Infractorii sună sau trimit un mesaj pe telefonul mobil si vă spun că ați câștigat un premiu, dar că, pentru a intra în posesia acestuia, trebuie să trimiteți coduri de reîncarcare la un anumit număr de telefon sau bani la o anumită adresă.

Metoda „COLETUL”

Sub pretextul că este trimis de administratorul blocului sau de vecini, infractorul se prezintă la domiciliul persoanei vătămate cu un colet și îi cere o anumită sumă de bani pentru a-i preda respectivul pachet.

Nu ezitați să apelați numărul unic gratuit 112, dacă ați fost victima unei înşelăciuni!

Cu cât mai repede alertați Poliția, cu atât cresc șansele identificării și găsirii autorilor!

Leave a reply