Ruperea unui tren de călători este o situație care nu trebuie minimalizată
Marţi, 18 iulie 2017, în jurul orei 08 dimineaţa, trenul InterRegio 1696 Timișoara – București a frânat automat în zona Radomireşti, din cauza ruperii cuplei de tracțiune dintre locomotiva de remorcare și vagoane.
Cei aproximativ 300 pasageri şi-au continuat călătoria în acelaşi tren, fără a fi pusă în pericol siguranţa şi securitatea acestora. Garnitura şi-a reluat traseul, după aproximativ o oră de staţionare şi după realizarea tuturor probelor care se impun prin reglementările în vigoare.
În acest moment sunt cercetate cauzele care au condus la această situaţie.
„În acest moment, o echipă de la Revizoratul de siguranţă a circulaţiei din zona Bucureşti este în depoul Bucureşti Călători şi aşteaptă remizarea celor două locomotive pentru aspectarea tehnică. Vor face o cercetare tehnică, dar şi a partidei de tren, a partidei de locomotivă, a celor doi mecanici care erau pe locomotivele din capul trenului şi abia după aceea se va putea stabili o cauză clară a ruperii aparatului de tracţiune dintre locomotivă şi tren şi eventualele vinovăţii, dacă acestea există”, a precizat Adrian Vlaicu, director general adjunct al CFR Călători.
Adrian Vlaicu a mai precizat:
„În capul trenului erau două locomotive. Din motive de eficientizare a exploatării, acest tren venea cu două locomotive care au servit alte trenuri care au plecat din gara de nord. Cele două locomotive au depăşit zona macazurilor din staţie pentru a nu bloca complet staţia, s-au oprit, au procedat conform reglementărilor în vigoare pentru revenirea la tren (reglementări care, într-adevăr, cer mai mult timp) şi apoi au aplicat procedura de recuplare şi proba frânei. O procedură de acest tip poate dura între 50 şi 60 de minute, în funcţie de punctul în care se întâmplă”.
Practic, explică oficialul CFR Călători citat de MEDIAFAX, „în momentul în care s-a desfăcut cupla de tracţiune garnitura şi locomotiva sunt frânate de urgenţă şi nu se mai pot mişcă de pe loc decât în momentul în care garnitura este alimentată şi locomotivele şi frânele sunt realimentate şi deblocate. Altfel, frâna rămane blocată şi garnitura nu poate să mai mişte”.
„Din momentul în care s-a produs frânarea, plecarea trenului cu cuplele noi după ce s-au făcut toate procedurile privind frânele şi recuplarea, trenul s-a pus în mişcare. Câteva secunde trenul s-a frânat, mecanicii au sesizat frânarea şi, masa inerţială a locomotivelor fiind mai mare, s-a produs o oarecare distanţă faţă de vagoane”, a mai spus Vlaicu.
Ce s-ar fi întâmplat dacă ruperea cuplei ar fi avut loc pe o secție cu declivitate mare?
Sursa: feroviarul.ro