Bugetul de stat va suporta la decontare cheltuielile pe care le vor face in acest an partidele politice in campaniile electorale.
Exista si conditii. Astfel, Legea 113/2015 permite ca materiale de propaganda electorala numai afisele electorale, materiale audio-video difuzate in mass-media, publicitate in presa scrisa, materiale de propaganda on-line, brosuri, pliante si alte tiparituri. Nu mai sunt bannerele, pixurile, galetile, cizmele si alte mici atentii pentru indrumarea clientului in directia corecta. Dupa brichete nici nu mai plangem ca nu mai avem unde le folosi. Orice abatere va fi aspru pedepsita.
Mai mult, nici macar aceste materiale nu pot fi achizitionate fara masura. Productia si difuzarea materialelor de propaganda electorala la radio, televiziune si in presa scrisa trebuie sa se inscrie intr-un cuantum de max 40% din total buget, produsele on-line de max 30%, cercetarile sociologice de max 30%, afisele electorale de max 20%, brosuri,pliante si alte materiale tiparite in cuntum maxim de 50%,inchirierea de spatii si echipamente de maxim 30%. Partidele politice avand sarcina sa echilibreze acesteri ponderi in vederea alegerii cocktail-ului castigator.
Cu toate aceste restrictii, suntem siguri ca vom avea candidati inteligenti si inventivi care vor depasi aceste bariere.