. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .p . . . . . . . . .
România Curată: Licitaţie suspectă la Timişoara, unde un parc auto e scos la vânzare cu 5.000 de lei

România Curată: Licitaţie suspectă la Timişoara, unde un parc auto e scos la vânzare cu 5.000 de lei

IMG_1919Cu siguranță, ați râde dacă v-am spune că, în România, un microbuz funcțional se vinde cu 600 de lei. Mâine, 20 mai, la sediul său din Timișoara, lichidatorul judiciar Tudor și Asociații SPRL vinde autoturisme la prețul de 3-400 de lei bucata și microbuze la 600-650 de lei bucata. Așa că, dacă aveți drum prin Timișoara şi nişte bănuţi pe card, nu ezitați. Cu 5.000 de lei puteţi pleca acasă cu 12 autoturisme și două microbuze. Toate funcționale. Și gândiți-vă că, în ziua de azi, e greu să cumperi și o singură mașină cu 5.000 de lei, darămite 14 mașini.

Povestea maşinilor ieftine

Pe 10 septembrie 2012, firma SC Baesa Recup SRL din Reșița transmite către Tudor și Asociații SPRL o ofertă de cumpărare a mai multor autoturisme ce aparțineau fostei societăți de transport public din Reșița, care intrase în insolvență, oferind pentru un microbuz IVECO 600 de lei, pentru un autoturism Matiz 300 de lei sau pentru un CIELO 350 de lei. În total, 5.250 de lei cu tot cu TVA pentru 12 autoturisme și 2 microbuze. Ciudat este faptul că, potrivit Registrului Comerțului, firma a fost înființată chiar în aceiași zi, pe 10 septembrie 2012, iar capitalul său social era de 200 de lei.

Inițial, după un raport de evaluare, SC Tudor și Asociații SPRL estima valoarea unui autoturism Cielo la 3145,5 lei + TVA (vol VIII fila 16), a unui microbuz IVECO la peste 13.000 de lei +TVA (vol VIII fila 17) sau a unui autoturism Matiz la peste 2.500 de lei + TVA. Dar, după oferta celor de la SC Baesa Recup SRL, firma de insolvență coboară standardele și cere creditorilor să vândă toate cele 14 vehicule firmei Baesa cu doar 5.250 de lei. Creditorul majoritar (Direcția Generală a Finanțelor Publice CS) resping oferta și cer lichidatorului să dea anunțuri în presa centrală și să vândă totul la licitație.

Răspunsul nu i-a picat bine lichidatorului, așa că schimbă planul. Se face că ascultă de creditorul majoritar și organizează mai multe licitații, pe care le anunță însă într-un ziar necitit: Curierul Național. Asta deși, până acum, genul acesta de anunțuri le publica fie în ziarul Bursa, fie în Evenimentul Zilei, fie în ambele ziare. Curierul Național nu poate fi cumpărat de la nici un chioșc de ziare din Caraș-Severin. Așa că au loc mai multe licitații, neștiute de nimeni și la care nu se prezintă nimeni. La începutul anului 2015, firma Baesa retransmite lichidatorului aceeași ofertă și mai face rost de încă două oferte, una de la firma Exclusiv Disan Prod SRL și una de la Excelent Rouite E 70 SRL.

Lichidatorul Tudor și Asociații a mai generat un scandal uriaș în Reșița după ce a stabilit un salariu de 600.000 de lei unui avocat, în dosarul de insolvență al CET Reșița.

Legăturile dintre firme

Toate aceste trei firme au un punct comun: niciuna nu declară veniturile la Registrul Comerțului pentru ultimii ani, numărul de angajați ori profitul. Practic pot fi numite firme fantomă. Compania Baesa s-a înființat chiar pe 10 octombrie 2012, la acea dată administratorul acesteia, Filip Constantin Cristian, locuind la adresa din Reșița, Strada Timişoarei, Nr. 3, Scara 1, Etaj 2, Ap. 5, Judet Caraş-Severin.

O altă firmă care depune o ofertă de cumpărare, în sumă de 3.750 de lei, este Excelent Route E 70 SRL, firmă la care este acționar un puști de 20 de ani, Filip Marius Eremia, care, culmea, locuiește la aceeași adresă cu patronul de la Baesa, Filip Constantin Cristian. Această a doua firmă a fost înființată în octombrie 2014 și nu are angajați sau alte date declarate la Registrul Comerțului.

Exclusiv Disan Prod SRL , înființată în martie 2014, depune a treia ofertă de cumpărare, în sumă de 4.550 de lei. Nici această firmă nu are raportată balanța pe anul 2014 la Registrul Comerțului sau numărul de angajați.

Autoritățile se declară șocate

Autoritățile se declară șocate și spun că toate aceste bunuri, la această valoare, ar fi necesare instituțiilor publice. Prefectul Miu Nicolae Ciobanu spune că și-ar dori, la asemenea preț, acestea să fie preluate de Finanțe și apoi transferate la instituțiile publice care ar avea mare nevoie de ele. Același lucru îl dorește și Primăria Reșița (unul dintre creditori): ”Avem grupele de juniori de la CSM Reșița și FC Școlar Reșița, aceste microbuze ne-ar fi extrem de utile”.

Din păcate, spune Maria Nicola, șefa AJFP Caraș-Severin, legea nu permite preluarea acestor bunuri de creditori și impune vânzarea la licitație, lichidatorul fiind acoperit legal. Nu, însă, şi dacă se va dovedi că licitația este trucată.

 

Poftiţi la microbuze cu 600 de lei! Licitaţie suspectă la Timişoara, unde un parc auto e scos la vânzare cu 5.000 de lei

CATEGORIES
Share This

COMMENTS

Wordpress (0)
Disqus ( )