Cauza scufundării șlepului în perimetrul Portului Moldova Veche e neglijența

Cauza scufundării șlepului în perimetrul Portului Moldova Veche e neglijența

Cod+portocaliu+de+inundatii+pe+DunareAncheta declanșată în urma scufundării unui șlep din cele șase ale convoiului împingătorului Baziaș în rada Portului Moldova Veche a stabilit că vinovați de această situație sunt membrii echipajului.

Surse din cadrul Autorității Navale Române au declarat miercuri seara, pentru AGERPRES, că din cauza unor fisuri apărute în corpul navei, care trebuiau observate și anunțate de navigatori instituțiilor competente, unitatea respectivă a luat apă în cală și s-a scufundat în Dunăre, la kilometrul 1048.

Vinovații de accidentul fluvial produs vor fi trași la răspundere, comisia compusă de specialiști în siguranța navală fluvială care investighează cazul va stabili cu exactitate împrejurările în care șlepul nu a fost verificat înainte de a pleca în marș.

Nava fusese încărcată cu îngrășăminte în Portul Bukovar din Croația și urma să fie descărcată în Portul Moldova Veche. La fața locului se află reprezentanți ai instituțiilor de gestionare a mediului și a situațiilor de urgență. Pe șlepul scufundat nu se afla niciun marinar.

Remember:

Viceprim-ministrul pentru securitate națională, Gabriel Oprea, în calitate de președinte al Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență (CNSSU), a ordonat Centrului Operațional de Comandă al Guvernului și Platformei de Coordonare Operațională – structuri subordonate CNSSSU – să verifice în timp real, prin structurile proprii și ministerele de linie, gradul de risc potențial pentru mediul înconjurător după ce un șlep românesc, încărcat cu fertilizant agricol, s-a scufundat astăzi în apropierea Portului Moldova-Veche, județul Caraș Severin.

Totodată, Ministerele Mediului, Transporturilor și Agriculturii vor lua măsurile urgente pentru limitarea efectelor care ar putea apărea asupra mediului.

La acest moment structurile cu responsabilități desfășoară activități la fața locului în vederea evaluării riscurilor de mediu generate de acest eveniment. Toate structurile vor rămâne active în vederea aplicării cu celeritate a măsurilor care se impun.

Menționăm că șlepul scufundat avea la bord 847,9 tone de fertilizant agricol, ambalat în saci de plastic, și făcea parte dintr-un convoi alcătuit din nava Baziaș, două barje și trei șlepuri, care fuseseră încărcate într-un port din Croația și avea destinația Moldova-Veche.

Incidentul nu a cauzat victime și nici nu a afectat navigația în zonă.

 

CATEGORIES
Share This

COMMENTS

Wordpress (0)
Disqus ( )