Arhivă

”Telefonul pacientului” – Pacienți ,,mulțumiți” la Arad

spital sanatoriul marilaProiectul ‘Telefonul pacientului’ a înregistrat, în primul an de la lansare, peste 1.000 de apeluri de la pacienţi din toată ţara, care au solicitat diverse informaţii sau au semnalat problemele întâmpinate în sistemul sanitar.
Cu toate acestea doar 1% din apeluri au venit de la pacienții din municipiul Arad. ‘Statistica indică faptul că, din totalul apelurilor primite de la pacienţi, 60% au fost făcute din Bucureşti, câte 3% dintre apeluri s-au făcut din Constanţa, Iaşi, Oradea, Sibiu, câte 2% dintre apeluri au fost primite din Buzău, Dolj, Giurgiu, Mureş, Prahova, 1% au venit din Slobozia, Rădăuţi, Petroşani, Arad, Baia Mare, Bihor, Călăraşi, Cernavodă, Cluj şi Craiova, Slatina. 60% dintre pacienţii care au apelat acest număr de telefon sunt persoane cu vârsta cuprinsă între 50 şi 85 de ani iar restul de 40% cu vârsta cuprinsă între 18 şi 50 de ani’, a declarat preşedintele Coaliţiei Organizaţiilor de Pacienţi cu Afecţiuni Cronice, Radu Gănescu.
Potrivit acestuia, 45% dintre apeluri s-a referit la informaţii privind asigurările de sănătate, drepturile pacientului, decontarea tratamentelor medicale în ţară şi străinatate, reţete compensate, programări la medicii de specialitate şi alte date referitoare la procedurile de decontare ale anumitor tratamente de către CJAS şi CASMB.

În alte 30% dintre situaţii au fost solicitate diferite informaţii şi date de contact ale anumitor clinici, cabinete medicale şi tehnico-medicale, filiale ale Colegiului Medicilor, ale caselor judeţene de asigurări de sănătate şi altor instituţii de stat şi private.

‘25% dintre cei care au apelat au reclamat abuzuri sau rele tratamente din partea medicilor de familie, a personalului medical din spitale şi farmacii, precum şi acuzaţii de malpraxis din clinici de stat şi private ce se adresează Colegiilor Judeţene ale Medicilor din România. 45% dintre pacienţii care au apelat acest număr de telefon sunt femei şi 55% sunt bărbaţi. Din patologiile întâlnite la pacienţii care ne-au solicitat ajutorul putem enumera: afecţiuni cardiace, psihice, cancer de colon, hepatic, pulmonar, depresii, diabet, hepatite B şi C, ciroză hepatică, poliartrită reumatoidă, afecţiuni ale tiroidei, ale aparatului auditiv, talasemie majoră, scleroză multiplă etc’, a susţinut reprezentantul COPAC.

Una dintre problemele acute ale pacienţilor legate de medicii de familie, a spus Gănescu, este aceea a eliberării reţetelor compensate sau gratuite pentru boli cronice.

‘Conform legii, fiecare pacient are dreptul la o singură reţeta gratuită sau compensată pe lună, cu cel mult 7 medicamente, dintre care 3 din lista B şi 4 din lista C. Faptul că nu se specifică clar că un pacient poate primi, în cadrul unei internări, o reţetă gratuită pentru o anumită afecţiune, iar medicul de familie poate să-i elibereze, în aceeaşi lună, o altă reţetă pentru afecţiunile cronice mai vechi (pentru care face tratament de lungă durată), îl împiedică pe pacient să beneficieze de tratamentul corespunzător şi gratuit, conform legii’, a adăugat acesta.

El a arătat că o altă problemă de mare interes este lipsa unor informaţii referitoare la existenţa unor clinici (laboratoare) în care se pot face gratuit analizele pentru HCV, viremie şi pentru testele HIV/SIDA.

De asemenea, mulţi pacienţi semnalează ‘incorecta’ reglementare a transportului cu salvarea dinspre spital spre casă, în cazurile persoanelor netransportabile, şi coplata, în valoare de 7 lei, aplicată bolnavilor care vin la ambulator pentru efectuarea curelor de chimioterapie.

‘Pe lângă aceste apeluri, care şi-au atins ţinta şi scopul solicitând informaţii utile, s-a mai înregistrat un procent de 3-4% dintre acestea din partea unor pacienţi ai spitalelor de psihiatrie care, profitând că acest număr este gratuit, au încercat să abuzeze de el, sunând în anumite perioade ale lunii, însă neavând anumite solicitări concrete, ci încercând să poarte conversaţii care nu aveau nici o legatură cu subiectele Telefonului Pacientului’, a mai spus Gănescu.

Alte reclamaţii se referă la disfuncţii între programul informatic dintre farmacii şi CNAS legate de preţul anumitor medicamente prescrise de medici ca gratuite, pentru care farmaciile percep preţ întreg sau compensat. AGERPRES

Faci un comentariu sau dai un răspuns?
Related Posts
Citește mai mult

Se inchide A11

Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara informează participanţii la trafic că, în perioada 10.07.2017 – 14.07.2017, se…