Home / Arad / Acizii omega-3: mit sau realitate!

Acizii omega-3: mit sau realitate!

spital analize medic cancer laborator microscop recoltare medicamente testeAcizii Omega-3 sunt considerați esențiali, necesari pentru sănătatea umană, dar pe care organismul nu poate să-i producă în mod natural. Acizii grași omega-3 fac parte dintre acizii grași polinesaturați și reprezintă o categorie specială de grăsimi esențiale sănătății corpului uman, care nu sunt sintetizate în corp, deci nu le putem procura decât prin aport dietetic, putând fi găsiți de exemplu în uleiul de pește (mai ales macrou, hering, ton, somon, păstrăv), uleiul de măsline, nuci, soia, in, brocoli, spanac, conopidă, varză, kiwi, etc. Acest tip de grăsimi ar trebui să înlocuiască pe cât posibil pe cele saturate, considerate dăunătoare, provenite mai ales din consumul de alimente semipreparate, prăjeli.
Acizii omega-3 au pășit în ultima vreme pe scena medicală, o dietă cu un conținut ridicat putând reduce riscul de boli cronice, precum bolile inimii și vaselor, cancer, boli inflamatorii, boli psihice și demență, însă aspectele legate de beneficiile lor terapeutice nu sunt încă în totalitate clarificate.
Efectele benefice ale acizilor omega-3 derivă din acțiunile lor la nivel celular, după conversia lor în substanțe denumite eicosanoizi care intră în competiție cu substanțele sintetizate din acizii omega-6. Astfel acizii omega-3 pot influența activitatea plăcuțelor sangvine, celule implicate în oprirea sângerării, dar pot de asemenea acționa benefic și asupra dereglărilor imune și inflamatorii. Efectul lor asupra grăsimilor din sânge a fost clarificat și constă, în principal, în reducerea nivelului seric al trigliceridelor și creșterea colesterolului ”bun” (colesterolul HDL), fără a avea un impact semnificativ asupra colesterolului ”rău” (colesterolul LDL). Drept urmare, nu este de mirare constatarea conform căreia acizii omega-3 reduc mortalitatea totala, mortalitatea cardiovasculară și cea subită cardiacă și scad riscul de accident vascular cerebral.
Suplimentarea aportului de acizi omega-3 poate fi obținută, în primul rând, prin modificarea dietei cu introducerea sau favorizarea acelor alimente care îl conțin în cantitate semnificativă. Important este ca aceste alimente să conțină și acizi omega-6 pentru a permite obținerea efectelor benefice ale acizilor omega-3 care acționează competitiv la nivelul celulelor din corpul uman.
În zilele noastre, însă, lumea nu mai are timp, se grăbește, vrea să obțină beneficii în timp cât mai scurt posibil. Astfel că se poate apela la suplimentele concentrate care pot asigura cantități zilnice între 1 și 4 g acizi omega-3. Acestea fac posibilă nu numai suplimentarea cu cantități imposibil de obținut prin dietă, dar reglează și raportul dintre diverșii acizi omega-3 în vederea optimizării efectelor scontate.

About elena.frant

Check Also

Hoți prinși în flagrant delict

Azi-noapte, în jurul orei 04.30, polițiști de la Poliția Municipiului Reșița au depistat trei tineri …

Lasă un răspuns