Arhivă

Dușmanii de zi cu zi ai creierului

stres-siluetaExistă numeroși factori care duc la degradarea creierului și la apariția unor boli la acest nivel.
Cercetările științifice au demonstrat că sănătatea creierului poate fi afectată și de problemele cu care ne confruntăm în viața de zi cu zi.
Internetul duce la deficit de atenție
Este adevărat că navigarea pe internet accelerează procesul de învățare și stimulează creativitatea. Dar dacă petrecem mai mult de șase ore pe zi în fața monitorului ne putem confrunta cu o alterare a funcțiilor creierului. La această concluzie au ajuns, după un studiu, cei de la Universitatea UCLA din SUA. De altfel, copiii care sunt
”bombardați” cu prea multe informații on-line sunt predispuși la deficit de atenție. Acest lucru se întâmplă datorită faptului că repetarea unor activități duce la intensificarea unor circuite neuronale și la neglijarea altora. De exemplu: obișnuința de a trimite mesaje scrise crește aptitudinile de filtrare a informațiilor și de luare a deciziilor, dar scade aptitudinile de comunicare verbală, de interpretare a expresiilor emoționale și a limbajului trupului.
Singurătatea crește riscul de demență.
Un studiu suedez arată că persoanele singure sunt mai predispuse la a face boala Alzheimer. Persoanele care suferă din cauza singurătății și a lipsei de afecțiune au un nivel mai ridicat al tensiunii arteriale. De asemenea, aceste persoane sunt mai stresate și mai înclinate către stări depresive, ceea ce duce în timp la degradarea capacităților cognitive.
Orășenii sunt mai uituci
Viața în mediul urban afectează majoritatea proceselor mentale. Specialiștii susțin că este suficient să petreci doar câteva minute pe o stradă aglomerată dintr-un oraș pentru a înregistra o scădere a capacității de memorare și de autocontrol. Acest lucru se datorează poluării și lipsei de vegetație iar creierul nu se oxigenează suficient. Un studiu realizat pe câteva persoane care dețin plante de apartament, a arătat că aceștia se pot concentra mai bine.
Medicii ne sfătuiesc să consumăm alimente bogate în vitamina C și E, în acid folic, coenzima Q10 pentru a ne stimula capacitățile cognitive. De asemenea, activitățile recreative în aer liber și învățarea uneia sau mai multor limbi străine au efecte pozitive în profilaxia tulburărilor de memorie.

 

Faci un comentariu sau dai un răspuns?
Related Posts