_Asfaltare_pod_betonPodul Michelangelo, cel mai mare din Timişoara, va fi ridicat în această săptămână, urmând să intre în ample lucrări de reparaţii şi de consolidare, după care, va fi reaşezat şi redat parţial circulaţiei. Aceasta este una dintre etapele derulării unei ample investiţii, de 70 de milioane de lei, în urma căreia campusul universitar va fi legat de centrul oraşului. Din valoarea proiectului, contribuţia Uniunii Europene este de 98%, iar cea a Primăriei Timişoara este de 2%, cu o durată de implementare de 18 luni. „Este ceva spectaculos, pentru că podul va fi ridicat, efectiv.Va urma etapa lucrărilor de consolidare, apoi va fi lăsat la loc, astfel încât din a doua jumătate a lunii septembrie să-l putem reda parţial circulaţiei. Este un proiect complex şi greu de pus în operă.Au mai fost momente dificile în şantierul Michelangelo, dar au fost depăşite”, a declarat vineri primarul Nicolae Robu.

El a dat asigurări că lucrările sunt în grafic şi că este posibil ca până la mijlocul lui august toate lucrările delicate să fie terminate, după care să se continue cu lucrări banale, care constau în realizarea structurii de rezistenţă, până la o adâncime de 22 de metri subteran.

Aici va fi realizat un pasaj subteran pe care se va putea circula pe relaţia bulevardelor Vasile Pârvan – Corneliu Coposu. Astfel, separarea fluxurilor N/S – E/V se va realiza printr-un pasaj subteran pe bd. Vasile Pârvan cu lungimea de 583 de metri, din care 111 metri reprezintă zona acoperită a pasajului. Lungimea totală a pasajului va fi 885 de metri, iar gabaritul de circulaţie în pasaj va fi de 5 metri.

Circulaţia maşinilor pentru celelalte relaţii existente va fi rezolvată prin construirea unei ‘bretele’ de racordare cu străzile adiacente, care vor fi formate din două benzi de circulaţie pe sens, de 3,5 metri lăţime. Partea carosabilă va fi încadrată de zona verde şi de trotuare, care vor păstra configuraţia existentă în zonele adiacente.

Totodată, proiectul cuprinde şi lărgirea bulevardului Michelangelo pe un tronson, cu 4 benzi de circulaţie. Zona giraţiei existente a fost regândită şi reorganizată astfel încât să permită o mai bună circulaţie şi selectare a vehiculelor pe direcţiile dorite.

Podul Michelangelo a fost construit în anul 1970, odată cu noua sistematizare a oraşului, fiind cel mai larg, dar şi cel mai tranzitat, deoarece realizează şi legătura Spitalului Judeţean cu partea de nord a oraşului.

preluare www.administratie.ro

Leave a reply