Home / Banat / Cât ne costă să ne hrănim corect!

Cât ne costă să ne hrănim corect!

Mulți dintre noi suntem preocupați, mai mult sau mai puțin, de alimentația sănătoasă. Există numeroae emisiuni de televiziune cu sfaturi despre nutriție, reviste, site-uri pe internet și chiar rubrici întregi în ziare. Dar mărturisesc că după câțiva ani de informare despre mâncarea sănătoasă, am constatat că este destul de ieftin și ușor să ne hrănim sănătos, pe cât ne permite timpul și meseria pe care o avem.  Spun asta bazându-mă pe faptul că încă suntem binecuvântați cu legume și fructe care cresc la țară, în grădina bunicilor.

Piețele au început să prindă culoare datorită ridighilor, urzicilor, salatei, verdețurilor de grădină. Cumpărați-le și folosițile din abundență în această perioadă. Aprovizionați-vă cu tot ce este autohton, pentru că sunt bombe de vitamine care ne ajută să trecem peste avitaminoza acumulată pe timpul ierii. Asaltați băbuțele care și-au așezat timid, pe la colțuri,  prima lor recoltă de primăvară. Nu sunt scumpe și sunt mai indicate decât cele din supermarket-uri. Încă mai întâlnim în piețe mere autohtone, din livezile țăranilor bănățeni, multe dintre ele netratate cu pesticide și numai bune de mâncat, sau stors în aparatul pentru sucuri, alături de un morcov și o portocală, obținând astfel o băutură sănătoasă și revigorantă.

Pe cât vă permite timpul gătiți spanac, urzici, leurdă și tot ce este de sezon. Nutriționiștii ne asigură că vom fii sănătoși tot anul dacă în fiecare sezon profităm de fructele și legumele ce apar în piețe.

Cercetările științifice au dovedit că multe dintre legume sunt anticancerigene, informație încurajatoare în aceste vremuri în care a crescut alarmant numărul bolnavilor de cancer datorită alimentației nesănătoase și a produselor bogate în E-uri. Specialiștii ne sfătuiesc să renunțăm la mezeluri, zaharuri și produse rafinate, care nu numai că îngrașă excesiv dar și dăunează sănătății.

Nu săriți peste mese și luați două gustări pe zi. Pot fi formate din fructe, iaurturi sau migdale, nuci, alune, semințe, dar neprăjite și nesărate, pentru un mai bun aport nutrițional.

Cu un mic efort de voință putem trăi mai sănătos și mai plini de energie, fiind în același timp un bun exemplu și pentru copii noștrii, pe care, cu toții, ni dorim sănătoși și fericiți. Multă sănătate tutoror!

About admin

Check Also

ANUNȚ OPRIRE APĂ în ANINA -06.09.2021

  ANUNȚ OPRIRE APĂ în ANINA -06.09.2021– str. Poștei, Oltului, Uzinei (parțial)   În vederea eliminării …

Lasă un răspuns