Ieri, 10 martie 2021, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a avut o întâlnire de lucru cu reprezentanții principalelor structuri patronale din domeniul alimentar, din România, adică Romalimenta, Rompan, Asociația Patronală Română din Industria Laptelui (APRIL), Asociația Română a Cărnii  (ARC), ”Berarii României” și Asociația Producătorilor de Băuturi Răcoritoare.

În cadrul întâlnirii, Claudiu Dolot, președintele ANPC, a prezentat câteva linii directoare ale strategiei multianuale a instituției, în concordanță cu modificările legislative naționale și europene în domeniu, de asemenea, fiind discutate câteva dintre cele mai importante probleme cu care se confruntă sectorul economic alimentar, în această perioadă marcată de restricțiile impuse de pandemie, la nivel mondial. În acest sens, au fost repetate concluziile Autorității Europene pentru Siguranța Alimentelor (EFSA), concluzii care precizau că nu ar exista dovezi științifice că alimentele de origine animală sau cele de origine nonanimală ar fi o sursă probabilă sau o cale de transmitere a virusului SARS-CoV-2.

ANPC și-a reafirmat poziția, în concordanță cu cea europeană, în legătură cu conținutul înșelător al spotului publicitar difuzat pe diverse posturi de televiziune, subliniind că pâinea neambalată nu reprezintă un vector de transmitere a Covid 19. Prin intermediul acestui spot s-ar solicita instituției ANPC să reglementeze cadrul de comercializare a produselor de panificație neambalate, în condițiile în care, în prezent, în România există cadrul legal referitor la comercializare pâinii și a produselor de panificație neambalate.

Așadar, ANPC își menține poziția, exprimată de altfel în toate comunicatele de presă transmise anterior, potrivit căreia alimentele neambalate, implicit și pâinea neambalată, nu constituie un vector de răspândire și de transmitere a Covid-19. ANPC și structurile asociative patronale din domeniul alimentar, au discutat, de asemenea, pe larg despre modalități diverse pe care le pot identifica împreună, în scopul promovării și aplicării bunelor practici în domeniul protecției consumatorilor, în consonanță cu cele europene, existente deja în țările membre.

 

Leave a reply