Inspectoratul Teritorial de Muncă Caraş-Severin informează autorităţile şi instituţiile publice prevăzute la art. 2 alin.1 şi 3 din Legea nr.153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu privire la faptul că au obligaţia de a publica la sediul propriu şi pe pagina proprie de internet, în datele de 31 martie şi 30 septembrie ale fiecărui an, şi vor menţine publicată o listă a tuturor funcţiilor din autorităţile sau instituţiile publice respective ce intră în categoria personalului plătit din fonduri publice.

Lista trebuie să cuprindă elementele următoare:

  1. a) salariul de bază, solda funcţiei de bază/salariul funcţiei de bază, indemnizaţia de încadrare sau indemnizaţia lunară, după caz;
  2. b) tipul, baza de calcul, cota procentuală, valoarea brută a sporurilor, compensaţiilor, adaosurilor, primelor si premiilor eligibile pentru fiecare funcţie, precum şi baza legală a acordării acestora;
  3. c) valoarea anuală a voucherelor de vacanţă care urmează să fie acordate pentru o perioadă lucrată de un an, precum şi baza legală a acordării acestora;
  4. d) valoarea anuală a indemnizaţiei de hrană care urmează să fie acordată pentru o perioadă lucrată de un an, precum şi baza legală a acordării acesteia;
  5. e) orice alte drepturi în bani şi/sau în natură, dacă este cazul, precum şi baza legală a acordării acestora;
  6. f) orice informaţii cu privire la posibile limitări ale venitului salarial, precum şi baza legală a acestora.

Menţionăm faptul că verificarea respectării acestei obligaţii intră în competenţa inspectorilor de muncă.

Neîndeplinirea acestei obligaţii de către entităţile publice prevăzute mai sus atrage răspunderea contravenţională a conducătorului autorităţii sau a instituţiei publice în cauză şi se sancţionează cu amendă între 5.000 lei şi 10.000 lei.

Leave a reply