Cum poate avea România drumuri naționale și autostrăzi fără costuri astronomice
RECICLARE ASFALT LA RECE „IN SITU”
Reciclarea asfaltului la rece „in situ“ utilizeaza “trenul“ de reciclare compus din: distribuitor liant, cisterna apa, cisterna emulsie, reciclator, compactoare lis si autogreder.
> Utilizari si caracteristici ale reciclarii asfaltului la rece „in situ”:
– Reabilitarea straturilor sistemelor rutiere deterioarate și deformate, datorită depasirii capacității portante sub traficul greu progresiv necesita cheltuieli foarte mari.
– Pentru remedierea problemelor sus amintite, tehnologia de reciclare la rece, confera un nivel tehnologic deosebit de înalt, avand multe avantaje în reutilizarea structurilor rutiere, la fața locului.
– Frezarea și îndepărtarea straturilor deteriorate care au pierdut capacitatea portantă, modificarea compoziției materialului frezat și reașternerea, se petrec simultan și îmbrăcămintea astfel realizată satisface chiar și cele mai exigente revendicări.
– Prin metoda reciclare la rece “in situ”, structura existentă a drumurilor in amestec cu adaos de liant (diferite tipuri de ciment, bitum spumant, emulsie, var), se obține un strat de bază durabil refolosind materialul existent.
– Metodele de reciclare la rece sunt convenabile pentru înnoirea prin reciclare a tuturor tipurilor de structuri rutiere din domeniul drumurilor de clasă secundară, principală sau autostrăzi.
> Avantajele reciclarii la rece „in situ”:
– Procedura de reciclare la rece este economică, rapidă, acceptată din punct de vedere al protecției mediului, presupune mai puține restrictii asupra circulației publice și se poate realiza o economisire semnificativa a cheltuielilor de material, transportului și timpului de execuție, datorita refolosirii materialelor existente la fața locului (în structura drumului sau în terenul de fundare).