Pentru a constata modul efectiv de punere în practică a acestui cod de conduită s-a stabilit desfăşurarea unui exerciţiu de monitorizare pentru a evalua reacţiile companiilor IT privind notificările legate de conţinutul motivat de ură în mediul online.

 

Astfel, timp de 6 săptămâni, în perioada 10 octombrie 2016 – 18 noiembrie 2016, 12 organizaţii din 9 state membre, au fost voluntare în testarea reacţiilor companiilor IT prvind notificările de eliminare a conţinutului online motivat de ură. Organizaţiile au notificat conţinutul motivat de ură identificat pe platformele online utilizând canale de raportare dedicate sau prin mijloacele disponibile utilizatorilor pe aceste platforme. Au fost formulate un total de 556 de notificări.

 

Datele exerciţiului de monitorizare au arătat că în 40% din cazuri companiile IT au revizuit conţinutul în aceeaşi zi (în mai puţin de 24 de ore) şi în 43% din cazuri în decursul a 48 de ore.

 

La data de 21 decembrie 2016, Comisia Europeană a transmis statelor membre invitaţia de a participa la cel de-al doilea exerciţiu de monitorizare a reacţiei companiilor IT semnatare ale codului de conduită privind notificările legate de discursul motivat de ură din mediul online.

 

De regulă, companiile care dețin platformele sociale IT oferă utilizatorilor două moduri de a raporta conținutul ilegal, respectiv raportare în calitate de ,,normal user” sau ,,trusted flagger”.

 

Conținutul raportat de către un utilizator ca ,,normal user” nu este eliminat de companie automat fără a fi efectuată o verificare a conținutului, ,,normal user” fiind orice utilizator. Conținutul raportat de un utilizator având calitatea de ,,trusted flagger” este eliminat automat de companie, fără a fi efectuate și alte verificări privind respectarea politicii platformei.

 

Companiile IT ce dețin platforme de socializare acordă această calitate de ,,trusted flagger” unor persoane fizice sau juridice (în general ONG-uri) de încredere cooperând și ușurându-și astfel munca în ceea ce înseamnă întregul proces al supravegherii conținutului urcat pe platformă și, în cazul încălcării politicii companiei, eliminării rapide a postărilor, videoclipurilor, închiderii unor pagini sau canale.

Leave a reply