„10 pentru educație”: La UVT se generează soluții inovative pentru ameliorarea actului didactic
UVT, prin Departamentul de Științe ale Educației, a lansat în 2016 un nou model de colaborare cu mediul educațional preuniversitar, „10 pentru educație”. Vorbim despre o serie de 10 forumuri de dezbatere, pe 10 teme actuale, 10 întrebări și 10×10 soluții, toate acestea fiind dedicate profesorilor din preuniversitar.
O nouă ediție are loc în perioada 22-26 mai. Participă mai mult de 175 de cadre didactice din județele Timiș, Caraș-Severin, Arad și Mehedinți, punând bazele unor comunități de învățare ale practicienilor reflexivi, comunități care să genereze soluții inovative pentru ameliorarea actului didactic și a prestației didactice.
Această serie de workshop-uri se înscrie în ciclul evenimentelor derulate de Departamentul de Științe ale Educației cu ocazia celebrării a 20 de ani de la înființare. Mai multe detalii se găsesc pe site-ul https://fsp.uvt.ro/.
Temele abordate:
– Cine sunt eu? Statutul identitar și ambivalența atitudinală la adolescenții cu dezabilități. Lect. dr. Claudia Borca;
– Educația non formală pentru dezvoltarea personală. Conf. dr. Elena Danciu;
– Funcții ale comportamentelor agresive. Implicații pentru intervenție. Lect. dr. Ioana Dârjan;
– Școli și licee „de elită” din Timișoara. Conf. dr. Mihai Predescu;
– Educație și cultură. Lect. dr. Sorin Predescu;
– Diferențiere și adaptare curriculară în clasa integrată. Lect. dr. Anca Luştrea;
– Leadership vs. management. Conf. dr. Ionel Moș;
– Comunicarea didactică eficientă, factor al reușitei școlare. Asist. dr. Ramona Tutunaru;
– Subiectivitate și subiectivism în evaluarea rezultatelor elevilor. Lect. dr. Otilia Bersan;
– Educația copiilor dotați și talentați: resurse și strategii de obiectivare. Lect. dr. Claudia Borca;
„Continuăm un proiect care în 2016 și-a dovedit eficiența atât prin numărul de solicitări, cât și prin rezultatele acestuia. Acțiunea este parte a strategiei noastre de colaborare cu învățământul preuniversitar, de sprijinire a cadrelor didactice care doresc să se perfecționeze. Cunoaștem importanța formării continue a profesorilor. O aplicăm în mod curent în comunitatea noastră academică, iar prin aceste acțiuni ne adresăm colegilor din preuniversitar. Subiectele abordate sunt de actualitate și au fost gândite pentru a răspunde noilor provocări din educație”, spune rectorul UVT, prof. dr. Marilen Gabriel Pirtea.
Inițiativa voluntară a membrilor Departamentului de Științe ale educației a fost foarte bine primită de colegii din mediul preuniversitar. La precedentele două ediții derulate în 2016 s-au identificat interese de formare, perfecționare și dezvoltare profesională punctuale, s-a reflectat asupra modalităților de formare profesională relevantă pentru cadrele didactice, pentru beneficiul elevilor. Toate atelierele au fost interactive și centrate pe nevoile de formare ale participanților, cu un accent suplimentar pe formarea de abilitați didactice și manageriale.
În acest fel, UVT încearcă să ajungă la o înțelegere comună a problemelor din mediul educațional și la o abordare complementară din partea cadrelor didactice din mediul universitar și preuniversitar.