inforegioAți observat că reclamele cu Victor Rebengiuc s-au oprit, chiar dacă ni se tot spunea ”călătoria continuă, din zori până în seară dezvoltăm o țară”?! Oare să fie doar o întâmplare că această călătorie s-a întrerupt fix după alegerile prezidențiale și că nici un televiziune nu mai difuzează clipul? Este vorba de un clip publicitar realizat de Ministerul Dezvoltării Regionale, condus de Liviu Dragnea, pentru Programul Operațional Regional ”Regio” și care s-a difuzat la televiziunile de știri chiar suprapus pe perioada campaniei electorale pentru alegerile de președinte al României. Nu, programul nu s-a oprit, ba chiar el are dezvoltare și pe exercițiul bugetar 2014-2020, doar difuzarea celebrului clip a fost stopată.

Mai mulți jurnaliști și societatea civilă au protestat împotriva faptului că reclama respectivă la programul Regio nu ar fi altceva decât o reclamă mascată de susținere a candidatului Victor Ponta. Prea multe legături nu s-au putut face, decât una evidentă: MDR și Campania lui Victor Ponta erau conduse de aceiași persoană: Liviu Dragnea.

Clipul, ce îl avea protagonist pe Victor Rebengiuc, chiar a stârnit aprinse comentarii și maestrul Rebengiuc și-a auzit cuvinte de ocară de la nume sonore ale culturii românești. Clipul în sine promovează realizările programului Regio, deși ideea acestui clip nu se regăsește nicăieri în documentațiile acestui program.

(Clipul pe youtube https://www.youtube.com/watch?v=oLyopTC5KbU

Clipurile pe pagina oficială http://calatorprinlumearegio.inforegio.ro/)

 

Clipurile nu apar în strategia de publicitate a proiectului

Programul Regio are și o strategie de comunicare care, însă, nu vorbește de presa centrală ci se axează pe presa tipărită și online, niciunde nu apare menționată ideea unui asemenea clip video care să mediatizeze pe televiziunile centrale realizările proiectului. ” Pentru menţinere unei bune relaţii cu presa şi informarea acesteia într-un mod constant se vor organiza conferinţe de presă şi vizite la diferite proiecte. Reprezentanţii mass-media vor fi informaţi permanent prin intermediul comunicatelor de presă. Website-ul AM dedicat POR conţine o secţiune dedicată jurnaliştilor, unde sunt disponibile fapte şi evenimente sintetizate într-o formă publicabilă. Această „Cameră de Presă” dispune de o bază de date de ştiri, cele mai recente evenimente desfăşurate, un calendar al evenimentelor pentru perioada următoare, agenda publică a Comitetului de Monitorizare şi a Autorităţii de Management, şi date de contact pentru jurnalişti. Comunicatele de presă vor fi emise de AMPOR şi de OI ori de câte ori există informaţii ce respectă caracteristicile unei ştiri.” Pe site-ul regio la această secțiune apare ”Eroare 404” (http://www.inforegio.ro/ro/regio-2007-2013/46-information-and-publicity/120-identitate-vizuala-3.html) iar pe pagina de media, deși proiectul este aproape de final (versiunea 2007-2014) apar doar titlurile, fără a avea vre-un link activ, semn că nimic din ceea ce s-a prevăzut în strategia de comunicare nu s-a realizat în cei 7 ani de funcțiune a proiectului. (http://www.inforegio.ro/ro/informare-si-publicitate/presa.html)

La rândul său studiul de impact indică doar publicitatea în presa scrisă și online, pentru presa scrisă fiind alese publicațiile Adevărul, România Liberă și Jurnalul Național, iar pentru online site-urile rtv.net, antena3.ro și ziare.com

Strategia mai precizează că ” AMPOR va avea responsabilitatea organizării campaniilor în mass-media centrale, în timp ce OI se vor adresa mass-media reprezentative pentru fiecare regiune” asta în condițiile în care Autoritatea de Management pentru POR a fost ales chiar Ministerul Dezvoltării condus de vicepremierul Dragnea.

 

  1. PROMOVARE
-VII. Campanii mass-media (TV, radio, presa scrisa) -mass-media indicatori de rezultat
 
-numar de spoturi radio-tv produse 1(tv)

2(radio)

2(tv)

2(radio)

4(tv)

4(radio)

– fillere TV 1 3
-emisiuni TV şi radio 2(tv)

2(radio)

-numărul de materiale de presă publicate 77 420 840

 

What is your reaction?

Leave a reply