gruia-stoica-si-diana-valeria-scheleanOmul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul GFR, a preluat CFR Marfă. Deputatul PDL de Caraș-Severin, Valeria Schelean, este chiar fosta soție a lui Gruia, cu care are o fetiță de 10 ani.

Referitor la procesul de privatizare a Societatii Nationale de Transport Feroviar “CFR Marfa” Ministerul Transporturilor face urmatoarele precizari:

 

         Pasii urmati in ceea ce priveste privatizarea “CFR Marfa” au urmat, punct cu punct, Hotararea de guvern pentru aprobarea strategiei de privatizare a societatii nationale (HG 46/2013), emisa la inceputul anului. Ministerul Transporturilor a dat dovada de transparenta pe parcursul procesului de privatizare, publicand proiectul de strategie de privatizare inca din 30 ianuarie 2013.

 

         La punctul 1.2 din Anexa acestei hotarari, este precizat ca “pentru indeplinirea obiectivului principal al Strategiei, Ministerul Transporturilor este mandatat sa vanda pachetul majoritar de actiuni din capitalul social al CFR Marfa, inclusiv in privinta pachetului de actiuni care va fi detinut de stat in urma conversiei creantelor statului fata de CFR Marfa in actiuni, in masura realizarii acesteia, daca este cazul”. Asadar, conversia creantelor in actiuni este un pas precizat clar in strategie, inca de la inceput, si a fost asumat in mod public, fiind parte a acestei Hotarari de guvern, publicata in Monitorul Oficial si adusa la cunostinta tuturor participantilor la procesul de privatizare. Procedura de conversie a datoriilor a fost prevazuta si in nota de fundamentare supusa dezbaterii publice inca din 30 ianuarie 2013, precum si in Anuntul cu privire la oferta de vanzare de actiuni si in Dosarul de prezentare, achizitionat de posibilii investitori.

 

         In ce priveste relaxarea conditiilor de participare, aceasta masura este necesara pentru asigurarea unei largi participari la procesul de privatizare si ea a fost mentionata ca posibilitate in Anuntul cu privire la oferta de vanzare de actiuni.

 

         Proiectul de act normativ a fost dezbatut si cu partenerii sociali, cat si in cadrul Consiliului Economic si Social. Proiectul de privatizare a fost supus avizarii de catre CSAT, Consiliul Economic si Consiliul Concurentei. Valoare de astazi a CFR Marfa a fost stabilita de Asocierea formată din Deloitte Consultanţă, Muşat & Asociaţii şi Systra. Iar anunturile privind oferta de vanzare de actiuni si, respectiv, de reluare a procesului de privatizare au fost publicate atat in presa internationala (Financial Times, respectiv, The New York Times) cat si in presa interna.

 

Ministerul Transporturilor va continua sa prezinte public in mod transparent toti pasii procesului de privatizare si va continua sa informeze atat partenerii externi cat si mass-media cu privire la etapele procesului de privatizare si conditiile de derulare a acestui proces

foto cancan.ro

Leave a reply