Prima Pagina / Banat / Bu getul României!

Bu getul României!

KW Iohanis prezintă televizat nemulțumirile sale: probleme în spitale, educația subfinantata, economie bulversată, autostrăzi nefinalizate, asalt asupra justiției, nu se guvernează pentru români, numește bugetul că fiind unul al rușinii naționale și prin urmare ne anunță că îl va atacă la Curtea Constituțională!

Știind că și-a anunțat candidatura la încă un mandat de președinte deci este în campanie electorală, nu renunțăm și urmărim tehnic Sesizarea de Neconstutiționalitate adresată președintelui Curții de Conturi, domnului Valer Dorneanu în dată de 22 februarie 2018:

Din Sesizarea Președintelui aflăm că există Motive Extrinseci și Motive Intrinseci de neconstituționalitate în legea bugetului. Motivele Extrinseci, adică alea care țin de existența altor legi peste care vine cu bocancii legea bugetului și se așează peste un teren deja reglementat într-un fel care poate fi alt-fel, se referă la 3 cazuri în care se încalcă Constituția României sau alte legi interne sau externe.

Primul caz se referă la încălcarea rolului și atribuțiilor Consiliului Fiscal. Acest Consiliu are atribuții de a sprijinii activitatea Parlamentului și a Guvernului în probleme de macroeconomie. Parcursul Legii Bugetului a prevăzut multe amendamente integrate ulterior formei inițiale asupra cărora s-a pronunțat favorabil Consiliul Fiscal. Pentru că acest consiliu nu a avut o părere negativă exprimată în scris asupra amendamentelor respective dar mai ales lipsește părerea pozitivă exprimată în scris asupra lor la dosar, nu-i așa,merită să sesizăm Curtea Constituțională. Menționăm că legea Bugetului a fost aprobată în Parlament, forul suveran cel care este sprijinit obligatoriu și în scris olograf de Consiliul Fiscal! Tot aici, la capitolul lipsuri, Președintele Sesizează CCR-ul asupra faptului că prim-ministrul și ministrul finanțelor nu au semnat o declarație de răspundere și nu au pus-o la dosar, pe care oricum au termen de depunere 15 august al fiecărui an, dar totuși, astfel, calitatea actelor administrative scăzută duce la un impact direct negativ asupra economiei românești.

Al doilea caz se referă la nerespectarea recomandărilor europene, la celebrul MTO a lui Băsescu. Un Obiectiv pe Termen Mediu care presupune menținerea unui deficit structural sub 1% din PIB. Nu am reușit să înțelegem de ce Președintele a hotărât limita bună a recomandărilor europene, de ce aceste recomandări sunt subiect de neconstituționalitate și am ajuns să ne întrebăm în ce țară locuiește Johannis?

Al treilea caz se referă chiar la încălcarea Legii Finanțelor Publice care a elaborat bugetul și nu a ținut seama de recomandările,analizele și previziunile instituțiilor externe. Și dacă chiar a ținut seama, nu a ținut seama destul, deci CCR-ul să facă repede niște analize macroeconomice și să ne spună cum este bine.

În speranța că am terminat cu aceste găinării de tip extrinsec trecem la motivele intrinseci de neconstituționalitate sesizate de Președinte. Motivele intrinseci sunt alea care se referă la calitățile proaste pe care le avem în îndeplinirea unui obiectiv și care țin de noi să le inbunătățim și ar fi două în speță:

Primul motiv intrinsec ar fi că nu e oportun că finanțarea drepturilor persoanelor cu handicap să se facă în proporție de max 90% din bugetul de stat, restul fiind completat cu resurse locale. Până acum era 100% finanțat din bugetul de stat din cotele defalcate de TVA. Nu dorim să facem o analiză a tuturor indicatorilor bugetari și corelarea lor în avantajul sau dezavantajul bugetului local și a modului lor de compensare, în primul rând pentru că nici Președintele nu o face. Observăm totuși că oportunitatea rezolvării unei probleme sociale ia formă unei legi și se votează în Parlament, Ministerul de Finanțe integrând-o obligatoriu în buget. Ne întrebăm atunci, dacă parlamentarii au votat așa, inclusiv cei liberali, de ce ne mai facem de ras?

Al doilea motiv intrinsec este că această lege oferă prin derogare dreptul Ministerului Dezvoltării în limitele bugetare alocate, că în cadrul programului PNDL2 să facă re alocări între liniile de finanțat. Păi ce vrea MDRAP-ul? Vrea să prindă viteză în implementarea proiectelor și să evite incompetența autorităților locale. Pentru că,dragi cărățeni, să rostogolești de pe un an pe altul venituri în excedent bugetar și să nu îți implementezi investiția se numește incompetența acoperită de lege. Președintele spune că nu e bună o concurență în implementarea fondurilor bugetare și „Execuția bugetară” trebuie respectată, deci un motiv de neconstituționalitate! Mai mult, spune Președintele, chiar și Ministerul Educației Naționale poate aprobă indiferent de valoare, proiecte și categorii de investiții finanțate din orice fel de fonduri în timpul derulării exercițiului financiar și nu e bine.

Având în vedere  considerentele prezentate, Președintele României Claus Werner Iohannis dorește să se constate de către Curtea Constituțională a României că Legea Bugetului de Stat pe 2019 elaborată de Guvernul Românilor este neconstituțională!

About Ragnar Uve

Lasă un răspuns