Prima Pagina / Banat / Ministerul Dezvoltării vrea să cumpere 70 de tramvaie cu o valoare de peste 600 milioane lei

Ministerul Dezvoltării vrea să cumpere 70 de tramvaie cu o valoare de peste 600 milioane lei

Ministerul Dezvoltării Regionale a publicat, în această săptămână pe SEAP-SICAP, trei anunțuri pentru achiziționarea unui număr de 70 tramvaie pentru transportul public urban de călători, valoarea totală fiind de peste 600 de milioane lei.

Primul anunț vizează achiziția a 40 de tramvaie destinate transportului public urban, cu o lungime de aproximativ 18 metri, și are valoare totală estimată de 320.000.000 de lei. Cel de-al doilea anunț publicat de Ministerul Dezvoltării prevede cumpărarea a 17 tramvaie, cu o lungime de circa 25 de metri, cu o valoarea totală estimată de 170.000.000 de lei. Nu în ultimul rând, MDRAP a mai publicat un al treilea anunț care are ca obiectiv achiziționarea a 13 tramvaie bidirecționale, cu o lungi de aproximativ 18 metri, în valoare de 118.966.386 lei.

Tramvaiele cumpărate urmează să fie folosite în orașele Galați, Brăila, Ploiești, Craiova și Reșita. Astfel, toate cele trei anunțuri ale MDRAP pentru achiziția unui număr de 70 de tramvaie se ridică la o valoare totală de 608.966.386 lei.

40 de tramvaie pentru Brăila, Galați și Ploiești

Cel dintâi anunț al Ministerului Dezvoltării prevede achiziționarea, prin licitație deschisă, a 40 de tramvaie, iar termenul limită pentru depunerea ofertelor este pe 27 februarie. Este vorba despre câte 10 tramvaie pentru Brăila și Galați și 20 pentru Ploiești.

Potrivit caietului de sarcini din anunțul publicat de MDRAP în SICAP, tramvaiele trebuie să fie unidirecționale, o viteza maximă de circulație de 70 km/oră, reglabilă, limitată electronic la 50 km/orăs și să aibă podea 100% coborâtă pe toată suprafața destinată pasagerilor, cu facilități (rampe/rampă) pentru accesul persoanelor cu handicap locomotor și a persoanelor cu mobilitate redusă.

Tramvaiele trebuie să fie formate din module unite între ele prin burdufuri etanșe, să aibă minim trei uși duble de serviciu comandate electric și electronic și acționate electric, accesibile pe partea dreaptă a tramvaiului în direcția de mers. Ușile trebuie să fie prevăzute cu sistem de siguranță antistrivire, cu buton de precomandă a deschiderii ușilor în stații, atât din interior cât și din exterior, respectiv cu buton pentru deschiderea ușilor în caz de urgență.

Capacitatea de transport totală a tramvaielor trebuie să fie de minim 100 locuri, respectiv 6 persoane pe metrul pătrat, din care minim 32 pe scaune fixe, nerabatabile șidin care minim șase accesibile din low floor, plus vatmanul. Producătorul poate suplimenta numărul de locuri pentru călători din tramvai prin montarea de scaune rabatabile.

Totodată, tramvaiele trebuie să fie echipate cu instalație de aer condiționat, instalație de încălzire corespunzătoare pentru sezonul rece, instalație de exhaustare a aerului viciat, sistem de numărare a călătorilor, cu instalație audio-video în interior, anunțuri vocale exterioare în stații pentru persoanele cu dizabilități de vedere, instalație electrică a echipamentelor de ticketing, instalație de informare a călătorilor atât la interior cât și la exterior. Acestea vor fi echipate și cu echipament wireless pentru

Durata de viață a celor 40 de tramvaie pe care vrea MDRAP să le cumpere trebuie să fie de cel puțin 30 ani (8 ani fără reparații generale), timp în care pe baza măsurilor luate împotriva coroziunii, cu ocazia lucrărilor de reparații generale, nu va fi necesară demontarea amenajărilor interioare.

MDRAP vrea 17 tramvaie pentru Craiova

În ceea ce privește cele 17 tramvaie cu o valoare totală de 170.000.000, din cel de-al doilea anunț al Ministerului Dezvoltării, acestea trebuie să aibă o lungime de 25 de metri, viteza maximă de circulație de 70 km/oră, reglabilă, limitată electronic la 50 km/oră. Ele vor fi achiziționate pentru a fi folosite în orașul Craiova. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este pe 6 martie a.c.

Potrivit caietului de sarcini, tramvaiele trebuie să fie unidirecționale, să aibă podea 100% coborâtă pe toată suprafața destinată pasagerilor, cu facilități (rampe/rampă) pentru accesul persoanelor cu handicap locomotor și a persoanelor cu mobilitate redusă.

Cele 17 tramvaie destinate transportului public din Craiova trebuie să aibă minim patru uși duble de serviciu comandate electric și electronic și acționate electric, pentru urcarea și coborârea călătorilor, accesibile pe partea dreaptă a tramvaiului în direcția de mers.

Capacitatea de transport totală a tramvaielor pentru orașul Craiova trebuie să fie de minim 190 locuri, respectiv 6 persoane pe metrul pătrat, din care minim 50 pe scaune fixe, nerabatabile, din care minim 6 accesibile din low floor, plus vatmanul. Și acestea trebuie să fie echipate cu instalație de aer condiționat, instalație de încălzire corespunzătoare pentru sezonul rece, instalație de exhaustare a aerului viciat, sistem de numărare a călătorilor, cu instalație audio-video în interior și cu echipament wireless.

Viteza maximă de circulație a tamvaielor pentru Craiova este de 70 km/oră, reglabilă, limitată electronic la 50 km/oră. Garanția funcționării tramvaielor este de minim 350.000 km sau minim 5 ani (care condiție se îndeplinește prima), de la data punerii în exploatare.

Alte 13 tramvaie pentru Reșița

Nu în ultimul rând, MDRAP a pus un al treilea anunț în SICAP pentru cumpărarea a 13 tramvaie bidirecționale pentru transportul de călători, care să aibă o lungime de aproximativ 18 metri. Valoarea totală este de 118.966.386 de lei, iar ofertele pot fi depuse până la data de 20 februarie a.c.

Potrivit caietului de sarcini, „tramvaiele trebuie să fie noi și să aibă o viteza maximă de circulație de 70 km/oră, reglabilă, limitată electronic la 50 km/oră.

Acestea trebuie să fie bidirecționale, prevăzute cu facilități (rampe/rampă) pentru accesul persoanelor cu handicap locomotor și a persoanelor cu mobilitate redusă și minim trei uși duble de serviciu, prevăzute cu sistem de siguranță anti strivire, pe fiecare parte a tramvaiului comandate electronic și acționate electric.

Capacitate de transport totală va fi de minim 92 locuri, respectiv 6 persoane pe metrul pătrat, din care minim 28 pe scaune fixe, nerabatabile, din care min. 6 accesibile din low floor, plus vatmanul. La fel ca celelalte tramvaie, ele trebuie să fie echipate cu instalație de aer condiționat, instalație de încălzire corespunzătoare pentru sezonul rece, instalație de exhaustare a aerului viciat și prevăzute cu sistem wireless.

Garanția funcționării tramvaielor este de minim 350.000 km sau minim 5 ani (care condiție se îndeplinește prima), de la data punerii în exploatare.

NR

Primarul Ioan Popa a declarat că pregătește încă un proiect de 17 milioane de euro prin care se vor cumpăra autobuze electrice dar și mai multe aparaturi necesare mentenanței tramvaielor: spălătorie, vopsitorie tramvaie, atelier rectificat boghiuri și dădea asigurări că atât tramvaiele cât și linia sau rețeaua de contact vor fi noi și că a prevăzut tot ceea ce este necesar pentru ca 30 de ani să nu avem grija reparației tramvaielor.

About Mediafax

Lasă un răspuns