Potrivit principalelor directii de actiune ale Agentiei Naþionalã de Administrare Fiscalã în anul 2017, destinate cresterii nivelului colectãrii veniturilor bugetare, la punctul 11, s-a stabilit “selectarea si programarea în inspectie fiscalã începând cu perioada imediat urmãtoare a unui numãr mai mare de mari contribuabili cu un accent deosebit a societãtilor din domeniul financiar bancar si contribuabili mijlocii, inclusiv prin acordarea de delegãri de competentã altor structuri ”.

Din analiza efectuatã de cãtre Directia Generalã Coordonare Inspectie Fiscalã din cadrul ANAF asupra marilor contribuabili administrati incepând cu 01.01.2017 de cãtre Directia Generalã de Administrare a Marilor Contribuabili, s-a constatat ca aproape jumãtate dintre marii contribuabili nu au fost verificati în perioadele de prescripție din lipsa capacitãții de inspecție fiscalã din anii precedenți.

Astfel, acești contribuabili au fãcut obiectul unei analize de risc, pe baza mai multor criterii, printre care:
– risc fiscal asociat preturilor de transfer;
– marja de profit;
– neconcordante D394 si D390;
– tranzactii cu contribuabili declarati inactivi;
– tranzactii cu contribuabili cu CUI radiat;

În urma acestei analize de risc, structurile de inspectie fiscalã din cadrul directiilor generale regionale ale finantelor publice vor primi competențe pentru efectuarea de controale fiscale la un numãr de aproximativ 80 contribuabili mari cu risc fiscal ridicat.

Totodatã, la nivelul Directiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili au fost incluși în programul de activitate al structurilor de inspecție fiscalã un numãr de 28 de contribuabili pe baza acestor criterii.

Aceastã mãsurã face parte din  planul asumat de ANAF și  prezentat Guvernului României în vederea creșterii încasãrilor și  a conformãrii voluntare.

Leave a reply