Home / Vest / ,,Protecţia cardului bancar înseamnă protecţia banilor dumneavoastră!”

,,Protecţia cardului bancar înseamnă protecţia banilor dumneavoastră!”

carduri_furateTot mai multe carduri bancare pe care le folosesc oamenii din întreaga lume sunt depășite, piratate de hackeri sau furate şi asta pentru că şi acum, mulți dintre posesorii cardurilor sunt naivi şi oferă datele personale cu prea multă ușurință necunoscuților. Pentru a evita să deveniţi victimă a unor infracţiuni ca urmare a utilizării necorespunzătoare a cardurilor bancare, Compartimentul Analiza şi Prevenirea Criminalităţii vă recomandă:

–          păstraţi cardul în condiţii de siguranţă şi NU notaţi pe acesta sau pe orice alt suport material codul PIN; fiind format din doar 4 cifre, încercați să-l ţineţi minte;

–          de asemenea, NU păstraţi codul PIN în portmoneu împreună cu cardul;

–          nu divulgaţi nimănui codul PIN (nici lucrătorii bancari nu au dreptul să cunoască sau să solicite acest cod);

–          nu împrumutaţi nimănui cardul dvs. pentru a efectua operaţiuni în numele dumneavoastră;

–          comunicaţi imediat băncii emitente a cardului în cazul pierderii acestuia şi solicitaţi blocarea lui în regim de urgenţă;

–     dacă scoateţi numerar de la un bancomat, verificaţi de fiecare dată să nu fie alte persoane în jurul dumneavoastră, iar dacă sunt, solicitaţi să păstreze distanţa de confidenţialitate (un metru – această distanţă nu permite vizualizarea codului PIN pe care îl introduceţi);

–          dacă observaţi că pe carcasa bancomatului sunt ataşate dispozitive suspecte (adiţionale), sesizaţi imediat unitatea bancară căreia îi aparţine şi poliţia;

–         la efectuarea unei plăţi cu cardul la comercianţi, solicitaţi realizarea acesteia în faţa dumneavoastră şi solicitaţi întotdeauna un exemplar al chitanţei eliberate de dispozitivul POS; în acest caz manifestaţi discreţie la tastarea codului PIN eventual solicitând respectuos altor cumpărători să păstreze distanţa de siguranţă (cel puţin un metru);

–          NU daţi curs solicitărilor primite prin mesaje e-mail, chiar dacă la prima vedere par a fi din partea unor bănci sau alte instituţii financiare sau companii, prin care vi se solicită sub diverse pretexte detalii personale şi ale conturilor de card;

–          NU distrugeţi cardurile deteriorate sau expirate ci predaţi-le întotdeauna băncii emitente;

–      verificaţi periodic statusul contului dvs. bancar şi tranzacţiile efectuate şi sesizaţi banca sau poliţia dacă observaţi că au fost efectuate tranzacţii pe care nu le-aţi iniţiat dvs..

Şi pentru comercianţii care utilizează, pentru încasări, dispozitive POS, pentru a nu deveni complici la tranzacțiile frauduloase cu carduri trebuie să cunoască câteva reguli:

–          respectaţi cu stricteţe regulile transmise de unităţile bancare cu ocazia instalării unui dispozitiv POS;

–          solicitaţi de fiecare dată la efectuarea unei tranzacţii cu cardul bancar şi un act de identitate;

–          verificaţi de fiecare dată dacă numele înscris pe card este acelaşi cu cel din actul de identitate prezentat;

–          verificaţi de fiecare dată dacă numărul de card tipărit pe chitanţa eliberată de dispozitivul POS este acelaşi cu numărul ştanţat (embosat) pe aversul cardului;

–         verificaţi de fiecare dată dacă semnătura de pe verso-ul cardului prezentat la plată este aceeaşi cu semnătura de pe chitanţă;

–       nu acceptaţi tranzacţii cu suporturi tip card, care nu prezintă elementele de siguranţă specifice unui card bancar.

 

About editor editor

Check Also

Teamwork la Liceul Tehnologic Berzovia!

Astăzi, 19.04.2021, a avut loc o acțiune inedită la Liceul Tehnologic Berzovia. Profitând de vremea …

Lasă un răspuns