Arhivă

Promisiuni și iarăși promisiuni…pentru Cărășeni

Primarul municipiului Reşiţa, Mihai Stepanescu, i-a cerut, astăzi ministrului Transporturilor, Dan Şova, în vizită în municipiul de pe Bârzava, sprijinul pentru realizarea unui inel de centură care să scoată traficul greu din oraş, acesta promiţând că va susţine bugetarea investiţiei anul viitor.

‘Reşiţa nu este singurul municipiu în această situaţie. Mai sunt 52 de municipii şi oraşe care au această problemă, nu au centuri ocolitoare, iar transportul greu de marfă trece prin interiorul localităţii. Nu există bani alocaţi în anul 2014 pentru acest proiect, dar am văzut că nu este o investiţie foarte mare, deoarece inelul de centură este destul de mic, fapt pentru care o să mă ocup şi vom încerca să prindem, în bugetul pe anul viitor, şi această construcţie’, a declarat Dan Şova.
Acesta a vorbit cu reprezentanţii autorităţilor judeţene şi despre astuparea gropilor pe DN 57 şi investiţiile la Portul Moldova Nouă. DN 57 Stamora Moraviţa – Oraviţa este aproape distrus, nu a mai beneficiat de lucrări de reabilitare încă de dinainte de 1990.
‘Din păcate, alocările financiare pe investiţii lipsesc în acest moment. Sunt patru lucrări în curs pe DN 57 şi DN 57B, la patru poduri, lucrări suspendate toate din lipsă de finanţare, deşi unul dintre poduri înţeleg că e realizat în proporţie de 85%, iar pentru întreţinerea de vară, deci bani alocaţi pentru gropi, sunt circa 950 mii euro, ceea ce înseamnă o sumă foarte mică pentru un judeţ, dar noi sperăm să mai creştem puţin alocarea financiară pentru Caraş-Severin. Acest judeţ are, oricum, o reţea de drumuri mai bună decât multe altele’, a afirmat ministrul Transporturilor.

Potrivit acestuia, suma anuală pentru astuparea gropilor este, la nivelul CNADNR, de aproape 250 milioane euro. Anul trecut, a fost făcut un studiu pentru a afla care este necesarul financiar doar pentru acoperirea gropilor pe drumurile naţionale, iar cifra avansată de către cele şapte regionale se ridică la patru miliarde euro, în condiţiile în care bugetul maxim anual al CNADNR este de doar 250 milioane euro.

Ministrul Şova s-a referit şi la investiţiile la Portul Moldova Nouă. ‘Miercuri am prezentat în Guvern, cu precizarea că va fi adoptat în şedinţa de săptămâna viitoare, un memorandum care priveşte cheltuirea banilor dintr-un program care se numeşte Facilitatea de conectare europeană, un program care se referă la proiecte de infrastructură de orice natură, fie rutieră, fie fluvială, feroviară ori navală, dar care să se afle pe graniţe. România are alocată o cotă, la nivel european, de 1,3 miliarde euro, bani separaţi de fondurile de coeziune sau de dezvoltare regională’, a precizat Şova..

Potrivit ministrului Transporturilor, în această sumă este cuprins şi un proiect care face parte din Strategia Dunării, cu o sumă alocată de 250 milioane euro, pentru realizarea unui proiect hidrotehnic şi pentru dragarea Dunării, de la Porţile de Fier, până la Călăraşi, pe o distanţă de 240 kilometri. Prin acest proiect, Dunărea va fi navigabilă şi pentru vapoare cu tonaj mai mare, pe această porţiune fiind foarte multe situaţii în care Dunărea are adâncimea sub minimum necesar navigaţiei. AGERPRES

Faci un comentariu sau dai un răspuns?
Related Posts